Напредъкът в автомобилната индустрия е толкова бърз, че може да изглежда, че производителите постоянно измислят нови двигатели. Всъщност, въпреки че се актуализират много често, повечето двигатели запазват първоначалната си база в продължение на много години, а понякога и на десетилетия, след като атомобилите, в които са се появили за първи път, престават да се произвеждат. Ето най-ярките примери.
Rover V8 (1967-2004) - 37 години
Изцяло алуминиевият двигател е създаден на базата на американския Buick 215 от 1960 г., който се използва за Buick и Pontiac. General Motors го продава на Rover, чиито инженери го модернизират, за да подобрят надеждността. Поради доброто съотношение между мощност, въртящ момент и ниско тегло, той се използва широко в различни модели на компанията, например в Rover SD1 3500, Land Rover, MG, Morgan и TVR. В целия му производствен обемът се увеличава от базови 3,5 л до 4,6 л. Двигателят се използва в следните модели: Ginetta G33, Land Rover Series II, 110/130, Defender, Discovery, Range Rover, Leyland P76, MGB GT V8, MG RV8, Morgan Plus 8, Rover P5, P6, SD1, Triumph TR8, TVR 350i, Chimaera, Griffith и V8S.
Изцяло алуминиевият двигател е създаден на базата на американския Buick 215 от 1960 г., който се използва за Buick и Pontiac. General Motors го продава на Rover, чиито инженери го модернизират, за да подобрят надеждността. Поради доброто съотношение между мощност, въртящ момент и ниско тегло, той се използва широко в различни модели на компанията, например в Rover SD1 3500, Land Rover, MG, Morgan и TVR. В целия му производствен обемът се увеличава от базови 3,5 л до 4,6 л. Двигателят се използва в следните модели: Ginetta G33, Land Rover Series II, 110/130, Defender, Discovery, Range Rover, Leyland P76, MGB GT V8, MG RV8, Morgan Plus 8, Rover P5, P6, SD1, Triumph TR8, TVR 350i, Chimaera, Griffith и V8S.