fallback

Новият VW Golf получава още по-чист дизел

Компанията подготвя иновационна технология двигателя 2.0 TDI

Германският производител Volkswagen подготвя ново поколение по-чисти дизелови двигатели. В тяхната основа е моторът 2.0 TDI Evo от семейството EA288, който вече се поставя на обновения VW Passat и ще се появи при новия VW Golf, чиято премиера ще се състои пред октомври.

Инженерите на компанията са измислили иновационната технология SCR (селективно каталитично почистване), благодарение на която се постигна значително намаляване на азотния оксид в изхвърлените газове. Процесът се нарича "twin dosing" (двойно дозиране), като с негова помощ се намалява нивота на азотен диоксид с 80% в сравнение с досега използваната технология. Системата SCR просто разтваря азотния оксид, като го превръща в безвреден азот и водна пара.

При обновения VW Passat (на снимката), който вече се предлага в Европа, дизеловият мотор с мощност 150 к.с. постига разход на гориво около 3,9 л/100 км за седана. При комбито Passat Variant този показател е 4,0 л/100 км, твърдят от компанията-производител. 

Планира се новата технология да бъде използвана и при други модели на марката, оборудвани с 2.0 TDI Evo. Сред тях ще бъде и осмото поколение на Golf, чиито продажби на Стария континент трябва да стартират до края на годината.

Снимки: Volkswagen

 

fallback
  • #14
    Иво ( преди 5 години )
    Какъв дизел бе то вече е история
  • #13
    Жмьчлю ( преди 5 години )
    И аз карах рено и съ увредих безвъзвратно ... сега не съм на кола а на клио!
  • #12
    Жмь ( преди 5 години )
    Нищо няма да се налага забрана на ДВГ над 1.0 и 50-60 коня в градовете ако искаш ДВГ Клио ако не Тесла или колело.ДВГ В8 Байерише Моторен на село из нивите ама било м3 било м8 не му пука на никой дишай си го ти и магарето.
  • #11
    112 ( преди 5 години )
    Защо ли не им вярвам ...
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    може да хванте 100 специалиста и ще получите 120 различни мения, кое колко е вредно. Както е казал колегата по долу - сегашните горива се съхраняват за разлика от ел. енергия, за 5 мин си заредил и ако закъсаш, туба 5л тежи ~5кг и си готов. А ако свърши тока в ел. кола? Батериа 300кг ли ще се влачи?Пазара е свободен. Нека да има ДВГ, Ел... който каквото му е на душата да кара. По-доброто ще се наложи. В момнта има насъскване на хората едни с/у други... кой печели се сете сами
  • #9
    Жмь ( преди 5 години )
    Дизела е супервреден частиците причиняват всякакви заболявания а лъжат че въглеродните емисии били по-ниски от при бензиновите само че не казват че всъщност азот ите оксиди са по-опасни за затоплянето.Дизела бе наложен от немците единствено Ханс да може да кара евтино щото дизела харчи по-малко.Но в тва пак няма смисъл щото бензина мое се преработи на газ или метан и пак излиза много по евтино.Дизела е провал наложен от немците никакъв смисъл няма от тия коптори дизела за трактори ай-много.
  • #8
    Дейзъл Ото Вашингтон ( преди 5 години )
    Няма вредни дизеи, има вредни политици и ***, дето им вярват на глупостите
  • #7
    Жм ( преди 5 години )
    Пежо нали бяха направили някви Фап филтри.Аз не съм чул някой да ги подържа запушват се и директно ги махат и пак пуши като стар дизелов локомотив.Двг е изпята работа.На дизела ни газ мое му туриш .Петрол вече нема.А бе Умрела работа.
  • #6
    Ел Диз ( преди 5 години )
    Да го слагат този дизел на хибриди - веднага купувам един!
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Проблема не е в Дизела, а че в *** няма кинта и се кара изтърбушен дизел. Тая елекричка дето я предлагаш пак в България ще се зарежда с ток от бълващите пушек марици, които не отговарят на никакви еко норми - а колко мръсотия и отрова са изхвърлени докато се направи батерията, и колко още мръсотия и отрова ще пусне докато се рециклира... нема файда от електриката. Цял живот съм карал бензин, ама няма нищо лошо и в дизела!
fallback
Последни