IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как електромобилите завладяват градовете

Нагледен пример от улиците на холандската столица Амстердам

Как електромобилите завладяват градовете

Електрическите автомобили все по-често се срещат по пътища в различни части на света, но в някои страни тяхното присъствие вече е огромно. Един такъв регион е Холандия. Сайтът chargedevs.com публикува няколко снимки, направени по улиците и паркингите на Амстердам - столицата и най-големият град на Холандия. Те ясно показват как една от най-развитите страни в Европа се е потопила в електрификацията на транспорта.

Амстердам

Струва си да се започне с факта, че електрическите автомобили посрещат гостите на Амстердам веднага при пристигането си - на летище Схипхол е базиран таксиметров парк изцяло от коли на ток. Компанията, чиято собственост са те, още през 2014 г. купува 167 Tesla Model S и оттогава редовно попълва гаража си с други електромобили, като Tesla Model X, Nissan Leaf и Hyundai Kona. Тези коли се зареждат на специален паркинг, разположен в близост до летището.

Амстердам

Подобна е ситуацията и с търговската техника, която извършва превоз на пътници - в допълнение към леките автомобили над 100 електрически автобуса превозват гостите на Амстердам от летището до града (в момента това е най-големият парк от електрически автобуси в Европа). Основно това са холандски автобуси Citea, чийто пробег на ток е 80 км (батерията е с капацитет- 170 кВтч).

Амстердам

Що се отнася до самия град, тук изобилието от електрички поразява още повече. Разхождайки се по улиците, можете да видите множество Nissan LEAF, BMW i3, smart, VW e-Golf, Renault Zoe и Hyundai Kona, както и плъгин хибриди на Audi, BMW, Mercedes, Porsche и др. Най-много на очи обаче се набива микроавтомобилът Birò, който е много популярен сред холандците. Тази кола се произвежда от италианци (от 2009 г.), като с едно зареждане изминава 70 км, което е напълно достатъчно за градски условия. Налична е много добра инфраструктура за зареждане на цялото това "зелено" изобилие - според някои оценки в Амстердам са инсталирани над 3000 зарядни устройства.

Амстердам

Както се вижда, Холандия вече е направила огромна крачка към екологичното бъдеще, но това е само началото. Най-интересното тепърва предстои, защото от 2030 г. страната напълно ще забрани продажбата на автомобили, които работят на изкопаеми горива.

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Добре де ( преди 3 месеца )
    До всички ел. фенове. Хайде купувайте електрокари, като са толкова хубави. Какво чакате още ?!!? Отговорете защо още си карате нормални коли ? Няма нищо срамно. Ще ви разберем !
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Иван ( преди 3 месеца )
    До #4 Бяха изчислили,че за производството на един електрически автомобил,се изразходват емисии равняващи се на 160 000 км изминати с двг.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гриин ( преди 3 месеца )
    Тол трябва да има за да има.Реактора трябва да бумти на пълна мощ.Това е силата а не пръдливи перки и неам си кво.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Туи нещо кога ще стане в България като изключим София. Дали ще сме още тук.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Грешка ( преди 3 месеца )
    При писането съм объркал дневното производство на АЕЦ Козлодуй. Без да искам съм написал 30 гигаватчаса, та реалното производство е 50 гигаватчаса, при необходими 14 гигаватчаса за да се заредят всички два милиона автомобила за дневния си пробег.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В България активно се движат около 2 милиона автомобила изминаващи средно 13 000км годишно. Ако са електромобили, ще се нуждаят от 14 гигаватчаса на ден. АЕЦ Козлодуй в момента произвежда по 30 гигаватчаса на денонощие. За какво са ти всичките тези безумни мощности за които бълнуваш? Годишно ще са необходими 5 тераватчаса. Само веи-тата произвеждат повече за година. България изнася над 10 тераватчаса годишно.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гриин ( преди 3 месеца )
    Мощнии АЕЦ са решението с по 10-12 1500-2000 мегаватови реактори.
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    #4, щях същото да напиша - консумацията на ток ще се премести от рафинериите към зарядните за коли - потреблението е горе-долу едно и също. И да има разлика, тя не е сериозна. А у нас специално електричките ще навлязат толкова бавно, че грам няма да се усети върху производството на ток и електропреносната мрежа...
  • #4
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много мощности едва ли ще са нужни някой знае ли колко ток е нужно за рафиниране на литър бензин да не се окаже че за бензина на един 6 цилиндров ДВГ се харчи ток колкото за аналогичен по мощност електромотор
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това ще докара инфаркт на арабели и руснаци