Върху етикетите на бутилките на американската винарската изба Prototype Wines има странна кола, която местната автомобилна общественост отдавна се опитваше да идентифицира. Неразгаданият обект се оказа съветски суперавтомобил - ГАЗ М-20 Победа-Спорт. Тази кола, всъщност, е самоделка за постигането на скоростен рекорд, направена в тираж от пет екземпляра.
Капковидната му форма, напомняща авиационен фюзелаж, не е почит към модата на онази епоха - страстта на американските и европейски производители от 50-те години понякога придобиваха безумни форми. За автор на проекта е назначен Алексей Смолин, специалист по хидродинамика в тогавашния Горковски авиационен завод "С. Орджоникидзе".
ГАЗ-СГ1, както е наречен проектът, става първата разработка на Смолин в ГАЗ. В протоколите на състезанията тези автомобили биват записвани като Победа-Спорт. Моделът е направен на базата на М-20 Победа, но тялото е значително преработено, тъй като основната задача на Смолин е да намали аеродинамичното съпротивление. Каросерията е от дуралуминий, което прави автомобила по-лек с 260 кг.
Линията на покрива е снижена със 160 мм, дъното е направено абсолютно плоско, а задната част е във формата на огромна капка, за да се справи със завихрянията. Отчасти, капковидната форма се дължи на малкия бюджет. Дизайнерите не успяват да вкарат автомобила в аеродинамичен тунел, а капката е идеално провереният вариант.
Освен каросерията е модифициран и двигателят, чийто обем е увеличен от 2112 на 2487 кубически см. Коефициентът на сгъстяване нараства от 6.2 до 7, а мощността - от 45 на 62 к.с. Използвани са и два еднокамерни карбуратори, а на всеки цилиндър има по 2 свещи. И всичко това в името на скорост от 161 км/ч. По принцип за онова време тя съвсем не е лоша.
Но да се върнем към виното. Как съветски суперавтомобил от 50-те години се появи върху етикета на калифорнийска винарска изба? Jalopnik попита директно човека, което отговаря за етикета на бутилката, Майкъл Вандербил, дизайнер и основател на Vanderbyl Design. Той обясни, че е намерил снимки на автомобила в архив от стари съветски и руски фотографии.
Сторило му се забавно, че клиентът за дизайн на етикетите се казва Prototype. Майкъл решил, че концептуалният автомобил е една от най-често срещаните асоциации с думата "прототип". Затова разработил няколко варианта, от които компанията избрала най-подходящия.