Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Lexus 1UZ-FE
Повечето двигатели в тази класация са си заслужили мястото в нея с мощ и бързина. Първата генерация на UZ двигателите на Toyota го заслужава с надеждност.
Дебютирал през 1989, този 4-литров агрегат с чифт двойни горноразположени валове и 32 клапана е доказал, че на него може да се разчита.
Повечето двигатели в тази класация са си заслужили мястото в нея с мощ и бързина. Първата генерация на UZ двигателите на Toyota го заслужава с надеждност.
Дебютирал през 1989, този 4-литров агрегат с чифт двойни горноразположени валове и 32 клапана е доказал, че на него може да се разчита.