Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Lexus 1UZ-FE
Всъщност дотолкова може да се разчита, че е един от съвсем малкото автомобилни двигатели, които щатската авиационна администрация разрешава за употреба и в самолети.
Първоначално се вгражда в луксозния Lexus LS400, а след това - и в други модели на Toyota. Въпреки приличните си 256 коня той се усеща леко муден спрямо конкурентите, но пък работи гладко и, което е по-важно, без да спира.
Всъщност дотолкова може да се разчита, че е един от съвсем малкото автомобилни двигатели, които щатската авиационна администрация разрешава за употреба и в самолети.
Първоначално се вгражда в луксозния Lexus LS400, а след това - и в други модели на Toyota. Въпреки приличните си 256 коня той се усеща леко муден спрямо конкурентите, но пък работи гладко и, което е по-важно, без да спира.
Произвеждан: 1989 - 2004
Работен обем: 3 968 куб. см
Мощност: 256 - 305 к.с.