Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
S63 се отличава от традиционните турбо V8 с обърнатите всмукателна и изпускателна системи. Тази идея позволява на BMW да монтира двата туин-скрол турбокомпресора отгоре във V-то. Предимството е, че отработилите газове изминават съвсем кратко разстояние, за да стигнат до турбото, и това ускорява чувствително реакциите на мотора.
Идеята има и един сериозен недостатък: компонентите във V-то са подложени на огромни термични натоварвания и при "простосмъртния" N63 двигател често не издържат, особено в ранните му версии. Но при доработения от М-поделението S63 издръжливостта е доста по-висока.
Произвеждан: 2011 до днес
Работен обем: 4 408 куб. см
Мощност: 547 - 624 конски сили