Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
BMW S63
Баварците имат няколко славни "осмака" и е трудно да се избере само един от тях. Със сигурност трябва да споменем 4-литровия S65 с 414 коня, който задвижваше E90 M3, а също и 4.9-литровия S62, монтиран в М5 в края на 90-те. Но все пак пред тези атмосферни мотори бихме предпочели актуалния 4.4-литров S63, който ползва туин турбо и дава на текущото М5 цели 600 коня - и възможността да мери сили със суперколите. Наскоро тази кола счупи и рекорда на Гинес за най-дълъг последователен дрифт (374 км).
Баварците имат няколко славни "осмака" и е трудно да се избере само един от тях. Със сигурност трябва да споменем 4-литровия S65 с 414 коня, който задвижваше E90 M3, а също и 4.9-литровия S62, монтиран в М5 в края на 90-те. Но все пак пред тези атмосферни мотори бихме предпочели актуалния 4.4-литров S63, който ползва туин турбо и дава на текущото М5 цели 600 коня - и възможността да мери сили със суперколите. Наскоро тази кола счупи и рекорда на Гинес за най-дълъг последователен дрифт (374 км).