Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
По-късно концепцията е превърната във V8, монтиран в модели като Dino 308 GT4, F355 и дори в митичното Ferrari F40 (макар и вече с туин турбо). Славният му живот приключва с модела F360 през 2005 година. Версията 360 Challenge Stradale си остава най-мощната, с 425 коня.
Произвеждан: 1973 - 2005
Работен обем: 2 927 - 3 586 куб. см
Мощност: 178 - 425 к. с.