Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Ferrari F106
Първоначално този двигател се ражда като V6 по идея на Алфредо "Дино" Ферари, сина на Енцо, който иска да го ползва в състезанията от Formula 2. Дино разработва първия мотор заедно с главния инженер Виторио Яно, но така и не доживява да го види в действие - разболява се от мускулна дистрофия и умира през 1956 (едва 24-годишен).
Първоначално този двигател се ражда като V6 по идея на Алфредо "Дино" Ферари, сина на Енцо, който иска да го ползва в състезанията от Formula 2. Дино разработва първия мотор заедно с главния инженер Виторио Яно, но така и не доживява да го види в действие - разболява се от мускулна дистрофия и умира през 1956 (едва 24-годишен).