fallback

Хората искат коли на ток, но не ги купуват!

Разминаването между клиенти и продавачи е очевидно

Глобалният пазар на електромобили се намира в едно изключително интересно положение – купувачите декларират, че искат да купуват електромобили, но производителите не отчитат масово навлизане на тези возила на важните пазари. Откъде идва това противоречие и разминаване в позициите?

Големите автомобилни компании са категорични, че клиентите в момента не искат да купуват електромобили. През юни един от големите шефове на BMW Клаус Фрьолих беше категоричен, че „в момента няма запитвания от страна на клиентите за електромобили, нито едно”. Списание Forbes отбеляза момента на това изявление – при представянето на плановете на компанията да лансира 25 нови plug-in модели до 2025 година. Много от големите шефовете в индустрията споделят мнението на Фрьолих.

Дали обаче има някакъв шанс в автомобилната индустрия да са сбъркали в преценката си? Историята помни немалко такива казуси, като сред тях изпъква съпротивата и налагането на безопасните колани, въздушните възглавници и дори катализаторите. Дали пък купувачите все още не харесват това, което им предлагат компаниите?

В последното изследване на Consumer Reports резултатите насочват към такъв извод – 63% от потенциалните купувачи на нови автомобили в Щатите декларират интерес към покупката на електромобил. Изследването е представително за САЩ, проведено е в национален мащаб и в него са участвали 1659 човека, като всички те са декларирали желание да купят нов или употребяван автомобил в рамките на следващите 2 години.

31% от анкетираните заявяват, че обмислят следващата им кола да е електромобил, 27 са на мнение, че в „един момент” биха обмислили такава покупка, а 5% заявяват, че определено ще купят електромобил, когато си сменят колата. За миналата година продажбите на plug-in автомобили в Щатите заеха 2% от общия пазар на нови коли.

„Производителите и техните дилъри в Щатите не полагат достатъчно усилия, за да информират клиентите за това, което предлагат, освен това клиентите нямат и особено голям избор”, коментират авторите на изследването.

72% от участниците в изследването са заявили, че производителите трябва да предлагат повече видове електромобили – SUV модели, пикапи и миниванове. Също такъв процент от хората смятат, че използването на електромобили ще намали замърсяването на природата, а 65% са уверени, че електромобилите ще им спестят пари от гориво и поддръжка.

И накрая, 75% от анкетираните заявяват, че подкрепят федералните отстъпки, които дава държавата за покупката на електромобил, както осъществяването на сериозни инвестиции в инфраструктурата за зареждане на електромобили, като вторият елемент би ускорил сериозно масовото навлизане на електрическите коли на пазара.

fallback
  • #18
    Vlado ( преди 5 години )
    Ами индианец,като на нова кола на ток искат по 50 и нагоре кинта ?????????
  • #17
    Шопа ( преди 5 години )
    Аз миксер , който да ми казва как да го карам не ми треба
  • #16
    Веско ( преди 5 години )
    Тез пък от лакомия искат за една година да подменят 2 милиарда коли ли? И после ще плачем, че земята издишала! Разберете го, по-екологичнио е да карате старата си кола още 5 години, вместо да бъде произведена нова! Цялата идея е да се направят едни пари.
  • #15
    Bobi ( преди 5 години )
    До като не се докажат и не смъкнат цените на нормално ниво в класа си няма кой да ги купи
  • #14
    Who Cares ( преди 5 години )
    "Я да видят Hyndai Kona какво търсене има и корейците немогат да произведат толкова коли и се чака по 1 година." ***Mai go byrkash s KIA Niro, no ideiata e syshtata. Az obache ne bih dal US36,000 za Kona/Niro, ako za US$25,000 moga da si kupia Honda Accord Hybrid. Koito ne viarva kef mu kbb, kef mu Autotrader...
  • #13
    Jm ( преди 5 години )
    Докато се чудите защо хората не искат да купуват елетрички, хвърлете едно око на вторичния пазар. Електрическата (общо казано за всякакви плъгин и подобни) версия на дадена кола втора ръка се продава за около 60% от цената на ДВГ версията. Тоест обезценяването е в пъти по-голямо.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Те от БМВ понеже имат много електрически коли и решават, че не се търсят като цяло... Естествено, че хората биха ги карали, най-малкото няма да дават грешни пари на мафията Лукойл, но не може VW e-UP да струва 50-60 хил. при положение, че базовия модел е към 15-20 хил. лв. Разликата в цената е х3, дори не е двойно!
  • #11
    BMW m550d ( преди 5 години )
    Ами БМВ като произвеждат скъпи и скапани ел. коли какво се оплакват че не се купуват. Я да видят Hyndai Kona какво търсене има и корейците немогат да произведат толкова коли и се чака по 1 година.
  • #10
    peposhi ( преди 5 години )
    До #10Къде видя/прочете натрапване, колега?!?Тук изобщо не става въпрос за кой е по-напред с материала... Говорим за реалната пригодност за употреба на електрически автомобил в ежедневието на голяма маса хора. Никой не казва, че това е правилният избор за всички. Но определено си заслужава да караш такъв...
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    До #9:Чак пък ла*на?!?Ти качвал ли си в електричка, колега?!?Щот определено не са като каруците, които се карат масово...
fallback
Последни