По-късно тази година Volvo ще лансира изцяло електрическа версия на компактния SUV XC40, но това няма да е единствената голяма новина от шведската марка. Според британското списание AutoExpress, компанията планира сериозно разширение на SUV гамата, която да се допълни с още два модела.
През първата половина на годината Volvo постигна рекордни продажби – 340 000 коли в световен мащаб, но компанията тепърва ще възстановява печалбата си, която пострада от различните търговски войни и спада на някои ключови пазари. Двата нови модела трябва да спомогнат за връщането към по-големите печалби – единият ще е нов флагман на гамата, позициониран над XC90, а другият ще е достъпен SUV, който пък ще е под XC40.
Главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон потвърди пред изданието, че този вариант ще обсъжда в компанията, но обясни, че решението ще е „изненада”. Освен това, той отново защити тезата си, че „премиум автомобилите” отдавна не са „големи модели”, като компактните возила също попадат в тази категория.
Самуелсон потвърди, че Volvo вече има капацитет да произвежда над 800 000 коли годишно, което е и следващата цел на марката.
61 процента от продажбите на Volvo се падат на SUV моделите – това показват данните от първите 6 месеца на годината, като ръстът в сравнение с миналата година е 10 процента, а очакванията са този дял скоро да е 70 процента.