IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо се провали наследникът на Lancia Delta Integrale?

Купето Hyena можеше да има и друга съдба, ако не беше направено по безумна схема

Защо се провали наследникът на Lancia Delta Integrale?

Lancia е един от символите на рали състезанията – поредица успешни модели и невероятни постижения – още отпреди битките в Група B и до последните сезони преди появата на първото поколение WRC автомобили.

Италианската марка, която днес е на ръба на изчезването има 16 световни титли в ралитата, като началото е поставено с първото място в класирането при конструкторите през 1972 година с Fulvia. И приказката продължава до средата на 90-те години, поне в световния шампионат, като феновете още помнят последната атака на Карлос Сайнц с Lancia, както и страховитите последни версии Delta Integrale от Група А, които бяха актуални в европейския и много национални шампионати поне до края на 90-те години.

За съжаление, рали историята на Lancia приключва с последното поколение на Delta Integrale. Естествено, рали боецът е имал заместник, който е изключително непопулярен и на практика се е оказал мъртвороден.

Lancia Hyena

Става въпрос за Lancia Hyena от 1992 година – колата, останала в изключително скромна производствена серия заради липсата на подкрепа от страна на FIAT.
В началото на 90-те години Delta Integrale е един от топ автомобилите в Група А в световния шампионат, но дизайнерът в Zagato Марко Педрачини е на мнение, че ръбатият модел не е достатъчно атрактивен, за да спечели сърцата и умовете на феновете. Все пак, масовата Delta без добавката Integrale е доста сив и дори невзрачен автомобил.

Lancia Hyena

Педрачини решава да създаде по-вълнуващ рали автомобил, като за целта използва шасито на Delta Integrale и създава напълно нова каросерия – изработена от алуминий и фиброкарбон, като за вдъхновение му служат някои от моделите на Alfa Romeo, които са с дизайн, дело на Zagato. Тук не би трябвало да очакваме някакви изненади.

Lancia Hyena

Моторът също идва от Delta Integrale – 2-литров 4-цилиндров турбо мотор с 16 клапана и мощност около 250 конски сили. Купето е с около 100 килограма по-леко от каросерията на Delta Integrale, което означава, че в серийната си версия Hyena се ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди – нелошо постижение за спортно купе от началото на 90-те години, нали?

Въпреки потенциала на Hyena шефовете на FIAT отказват подкрепа на автомобила, който дебютира на салона в Брюксел през 1992 година. Все пак от Lancia се съгласяват да пуснат колата в ограничена серия от 500 бройки. Но производствената формула е изключително усложнена. Lancia доставя чисто нови Delta Integrale HF на Zagato, където колите се разглобяват, т.е сваля се каросерията и върху шасито се монтира новата каросерия на Hyenaс всички довършителни работи.

Lancia Hyena

Всичко това означава, че цената на Hyena достига 75 000 долара, а в първата половина на 90-те години толкова струва най-евтиният модел на Ferrari. И бързо става ясно, че производствената серия на Hyena ще е изключително лимитирана – едва 24 бройки, като всички те са изпълнени с особеното зелено, създадено от Zagato или Zagato Green.

Дали Hyena е щяла да е достоен наследник на Delta Integrale? Никой не знае отговора на този въпрос, като днес все още липсва и обяснение защо италианската марка се отказа от рали програмата си, което се оказа първата стъпка към изчезването й от света на автомобилите.

0 от 500