Големият шеф на FCA Майк Манли вдъхна скромна доза оптимизъм на феновете на Lancia като заяви, че марката няма да бъде закрита, но ще остане представена само на италианския пазар.
„Lancia има силни продажби в Италия – обясни Манли. – Миналата година продажбите са 45 000 коли, което не е лошо.
„Нямаме планове да лансираме Lancia на други пазари, но има смисъл тя да продължи да работи в Италия. А ако има възвращаемост на инвестициите, които да са достатъчни за лансирането на още един модел, то определено ще обсъдим този вариант.”
С други думи, Манли няма да е човекът, който ще промени политиката на покойния Серджо Маркионе, която отреди на Lancia роля на бранд с един модел – прилично застарелия Ypsilon, който да продава само на родния си пазар в Италия.
Допреди няколко години Lancia предлагаше ребрандирани модели на Chrysler в Италия и на още няколко пазара, но без особен успех.
Lancia е сред марките в световен мащаб с най-много успехи в автомобилния спорт – основно в ралитата и състезанията за издръжливост, а що се отнася до Италия, по-сериозни постижения в тази област има само Ferrari.
Все още няма информация какъв би могъл да е „новият модел” на Lancia, но някои анализатори в Италия предполагат, че този път FCA ще се насочи към още един автомобил, качен на платформата на FIAT 500 или пък ще видим появата на модел, заимстван от Alfa Romeo.