Кой е автомобилът, доставящ най-голямо удоволствие при каране? Ferrari? Lamborghini? Тунингован Nissan GT-R с 1000 конски сили? Нищо подобно.
Ни най-малко не сме против бързите спортни коли, разбира се. Но те са прекалено мощни и прекалено сложни. И за да изпиташ тръпката от това, че си на ръба, трябва наистина да рискуваш живота си.
Докато при добрите стари хот-хечове налудничавата усмивка идва много по-лесно на лицето ви. Да не говорим, че не се налага да продадете бъбреците на цялата рода, за да си ги позволите. Ето и петте най-добри образци на всички времена. А причината сред тях да няма съвременни модели е съвсем проста: днес колите са ТЕЖКИ.
Volkswagen Golf GTI
Някои го смятат за първия хот хеч в историята, което е спорно и най-вероятно - невярно. Няма съмнение обаче, че първият Golf GTI е най-прочутият. Показан за пръв път през 1976, той се задвижваше от 1.6-литров бензинов мотор с инжекция и 110 коня мощност. По днешните критерии може и да ви се види малко, но истината е, че онзи Golf тежеше едва 870 килограма - наполовина на съвременните си наследници. Мощността е хубаво нещо, но пъргавината е още по-хубаво, а тя идва само при ниско тегло. Първият GTI имаше и друга чаровна черта, която в наши дни е на изчезване - беше само с три врати.
Някои го смятат за първия хот хеч в историята, което е спорно и най-вероятно - невярно. Няма съмнение обаче, че първият Golf GTI е най-прочутият. Показан за пръв път през 1976, той се задвижваше от 1.6-литров бензинов мотор с инжекция и 110 коня мощност. По днешните критерии може и да ви се види малко, но истината е, че онзи Golf тежеше едва 870 килограма - наполовина на съвременните си наследници. Мощността е хубаво нещо, но пъргавината е още по-хубаво, а тя идва само при ниско тегло. Първият GTI имаше и друга чаровна черта, която в наши дни е на изчезване - беше само с три врати.