Кой е автомобилът, доставящ най-голямо удоволствие при каране? Ferrari? Lamborghini? Тунингован Nissan GT-R с 1000 конски сили? Нищо подобно.
Ни най-малко не сме против бързите спортни коли, разбира се. Но те са прекалено мощни и прекалено сложни. И за да изпиташ тръпката от това, че си на ръба, трябва наистина да рискуваш живота си.
Докато при добрите стари хот-хечове налудничавата усмивка идва много по-лесно на лицето ви. Да не говорим, че не се налага да продадете бъбреците на цялата рода, за да си ги позволите. Ето и петте най-добри образци на всички времена. А причината сред тях да няма съвременни модели е съвсем проста: днес колите са ТЕЖКИ.
Renault 5 GT Turbo
В Renault бързо надушиха накъде духа вятърът и още през 1980 направиха Renault 5 Turbo - малка състезателна ракета със средно разположен двигател и дизайн на самия Марчело Гандини. Жан Раньоти спечели Рали Монте Карло от първи опит с тази кола, но тя бе твърде скъпа за масовия клиент. Затова в Renault запретнаха ръкави и създадоха 5 GT Turbo: достъпна машина с 1.4-литров турбомотор, 115 коня и едва 850 кг тегло. Качеството на сглобката не беше точно първокласно, но пък тръпката, която даваше тази количка, бе незабравима.
В Renault бързо надушиха накъде духа вятърът и още през 1980 направиха Renault 5 Turbo - малка състезателна ракета със средно разположен двигател и дизайн на самия Марчело Гандини. Жан Раньоти спечели Рали Монте Карло от първи опит с тази кола, но тя бе твърде скъпа за масовия клиент. Затова в Renault запретнаха ръкави и създадоха 5 GT Turbo: достъпна машина с 1.4-литров турбомотор, 115 коня и едва 850 кг тегло. Качеството на сглобката не беше точно първокласно, но пък тръпката, която даваше тази количка, бе незабравима.