IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Porsche не се отказва от атмосферните мотори

Както и от механичните трансмисии

Porsche не се отказва от атмосферните мотори

Масовото настъпление на електрификацията сред всички модели на всички автомобилни производители вече притеснява почитателите на конвенционалното задвижване. А и електромобилите имат и друго предимство – класическите коли трудно се равняват по тях, когато става въпрос за динамика. В същото автомобилните производители подлагат бензиновите мотори на строга диета – заедно с намаляването на работния им обем идва и съчетаването им с поне една турбина, за да се постигне по-голям пробег с по-малко количество гориво.

Насред тази тенденция идва информацията от Porsche, че компанията няма намерение да се отказва от атмосферните бензинови двигатели, както и от механичните трансмисии, които стават все по-трудни за овладяване от новите шофьори в световен мащаб.

Според шефа на GT подразделението на Porsche Андреас Прюнингер, компаниите, които се отказват от атмосферните мотори и механичните кутии, правят грешка. При Porsche половината от GT модели на марката се продават с механична трансмисия, което е впечатляващ процент, но при масовите марки автоматикът в различните му форми настъпва необратимо.

„Автомобилите са нещо повече от средство за придвижване – обясни Прюнингер по адрес на тези два елемента от всеки автомобил пред списание WhichCar при представянето на второто поколение на 718 Cayman GT4. – Те доставят и удоволствие и карат хората, които ги карат да се усмихват.”

Естествено, 718 Cayman GT4 остава верен на атмосферния мотор и механиката, което беше оценено много високо от феновете на марката.
Новите версии на 718 Cayman и Boxster използват 6-цилиндров боксер с мощност 414 конски сили и 420 Nm максимален въртящ момент. Това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди.

Със сигурност, и в Porsche са наясно, че германският производител на спортни автомобили отлага неизбежното – рано или късно атмосферните мотори ще отстъпят на тези с принудително пълнене, а автоматиците ще успеят да изместят механичните трансмисии. Но според Прюнингер, това ще стане най-рано след 10 години, ако не и повече.