IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как производителите се защитават от крадци-хакери?

Компаниите усъвършенстват системите за безключов достъп, която са много уязвими

Как производителите се защитават от крадци-хакери?

Броят на откраднатите коли със система за безключов достъп до салона расте. Престъпниците просто прихващат сигнала от ключа, препращат го до автомобила, отварят вратите и изчезват за секунди. Системата е уязвима, което кара компаниите да търсят нови начини за защита. 

Британското издание Autoexpress зададе точно такъв въпрос на водещите производители на автомобили, като публикува техните отговори и обяснения. Някои от тях изглеждат доста притеснителни.

BMW и MINI

Новите система за безключов достъп на BMW и MINI разполагат с функция за спящ режим и са оборудвани с датчици за движение. Тези две фукции блокират сигнала, ако ключът действително не се използва.

Alfa Romeo, FIAT, Jeep, Chrysler

Автомобилите на концерна FCA са оборудвани със стандартни устройства срещу кражба, а системата за безключов достъп може да бъде деактивирана след напускането на превозното средство.

Ford

През април на ключовете на Fiesta и Focus се появи бутон, който активира спящ режим. Функцията може да бъде добавена и на произведени по-рано ключове. Освен това, Ford предлага специално калъфче, а също така и "блокаж на Фарадей" - специална система, която не позволява външна намеса във връзката между ключа и автомобила.

Peugeot, Citroen, DS, Opel

PSA не предлага UWB (широкообхватен сигнал с ниска спектрална плътност), нито "блокаж на Фарадей", но специалистите на алианса твърдят, че работят усилено върху нови системи, с които да противодействат на крадците. При най-новите модели на тези марки безключовият достъп може да бъде деактивиран.

Honda

От Honda не дават конкретен отговор на зададения въпрос, като просто заявяват, че "работят върху усъвършенстване на електронните системи за управление на автомобилите на марката".

Hyundai

Отговорът на Hyundai е подобен - корейците отказаха да съобщят какви мерки взимат за отстраняване на слабите места на системата за безключов достъп. "Правим всичко необходимо и разработваме ефективни контрамерки", е коментарът на компанията.

Jaguar Land Rover

Технологията за безключов достъп на JLR беше оценена като "безопасна" по време на тестовете на ADAC. За нейна защита компанията използва именно широкоспектърен сигнал с ниска плътност, който трудно може да бъде хванат от хакерите. Освен това, 90% от откраднатите коли на JLR биват окрити с помощта на системата за следене InControl Secure и съответно са върнати на собствениците им.

KIA

Новите система за бедключов достъп за модели в Европа се предлагат със специално калъфче на ключа KaraSafe Faraday. То блокира сигнала до автомобила и може да бъде купено отделно. От компанията обещават съвсем скоро да покажат и нови системи за защита.

Maserati

Италианският производител твърди, че неговите системи за защита от кражба "отговарят на всички стандарти". Колите на Maserati в Европа се продават с 12-месечен абонмент за системата за проследяване Vodafone Navtrak.

Mazda

Новият ключ на Mazda 3 може да бъде изключен, като тази функция ще се предага постепенно на всички модели на марката. Ако клиентът се обърне към дилъра, система за безключов достъп ще му бъде деактивирана напълно безплатно.

Mercedes-Benz

От лятото на 2018 г. функцията за безключов достъп на марката е оборудвана с датчик за движение. Системата Keyless-Go при всички модели на Mercedes-Benz може да с изключи, ако се натине два пъти бутона за блокиране. Светодиодът на ключа трябва да мигне три пъти - два кратки и един дълъг светлинен сигнал.

Mitsubishi

Системата може да бъде активирана - както напълно, така и по отделно, тоест само отключването или само заключването на автомобила. Според японската компания, това прави невъзможна кражбата. Mitsubishi използва и "пълзящи кодове", които изпращат различни сигнали между ключа и колата.

Nissan

Компанията отказа да съобщи какви мерки за защита е взела, като се оправда със съобръжения за безопасност. Японците обаче припомниха, че в система за безключов достъп може да бъде изключена от приборния панел.

Renault, Dacia, Alpine

В Renault не са взимали допълнителни мерки за защита, но припомнят, че собствениците на автомобили на тази марка (а също така на коли на Dacia и Alpine) могат да изключват системата за безключов достъп. При бъдещите модели на компанията ще бъде използван нови широкообхватен сигнал.

Subaru

Сигналът от ключа може да бъде изключен с натискане на два бутона на дистанционното. Собственикът има възможност да активира функция за вкарване на код при всяко стартиране на мотора. Вътрешните приемници на системата се изключват при съприкосновение между самият ключ и бутона за запалване на двигателя.

Suzuki

Дилърите на японската марка могат само частично да изключват системата за безключов достъп. В момента Suzuki работи над нова система за безопасност на автомобилите си.

Toyota, Lexus

От Toyota не коментират своите планове, като обявиха само, че системата за безключов достъп си остава същата и може да бъде деактивиран от дилърите на компанията. Също важи и за моделите на Lexus.

Audi, Skoda, SEAT, Volkswagen

Безключовият достъп на автомобилите на VW Group може да бъде изключен чрез мултимедийната система, без да се налага посещетие при дилъра. При новите модели на концерна ще се появи и нова система за безопасност.

Volvo

В края на годината Volvo ще предложи ключове със спящ режим. Старите модели обаче си остават със сегашното ниво на защита. Дилърите могат за изключат функцията за достъп без ключ, като моторът ще се активира единствено с бутон.

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    gosho ( преди 4 години )
    Да видим дали съм разбрал правилно - по принцип имаш безключов достъп и палене на автомобила, но, за да сработи, трябва или да извадиш дистанционното от фарадеевия кафез, или да му натиснеш бутона, за да "стартираш" безключовия достъп. Не е лошо да ни припомнят каква беше точно идеята на тази безключова технология, че нещо става смешно вече.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Спящият режим също е недостатъчен. Питайте онзи с БМВ-то от Обеля, за който писаха по вестниците.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Какъв е смисълът от специална торбичка? Ако ще вадя ключа всеки път, той по нищо не се различава от обикновено дистанционно. Смешници, имитиращи интерес към нуждите на клиентите.