Шест години след премиерата на Renault Captur и две години след единственото му обновяване, френската компания представи второто поколение на модела. Продажите на автомобила стартират в началото на 2020 г., като основни конкуренти се сочат Peugeot 2008, Fiat 500X, Seat Arona, Ford EcoSport и др.
Новият Captur е изграден на платформата CMF-B, като е пораснал на размери. Дължината му е увеличена със 107 мм, широчината - с 19 мм, а височината - със 7 мм. Според създателите на автомобила, това е позволило да се направи по-простарен салон.
Стилистически автомобилът напомня предшественика, но е получил редица промени в дизайна. Появили са се характерните за новите модели на Renault C-образни елементи във фаровете, като новата оптика е светодиодна.
Интериорът до голяма степен напомня този на новите компактни хечбекове Zoe и Clio, като се използвани по-качествени материали. В салона се е появил вертикален 9,3-инчов екран на мултимедийната система, а вместо аналоговия панел се предлага изцяло цифров вариант с 10,2-инчов дисплей. Скоростният лост е превърнат в джойстик, което позволява да се освободи място за безкабелно зарядно за смартфони.
Новият Captur е първият автомобил в гамата на Renault, който получава хибридната система E-Tech Plug-in Hybrid, разработена с помощта на Nissan и Mitsubishi. В нейната основа е 1,6-литров бензинов атмосферен двигател с два допълнителни електромотора. Единият е вграден в скоростната кутия, а вторият в коляновия вал, като се зарежда от акумулатор с капацитет 9,8 кВт/ч.
Кросоувърът може да се движи само на електричество в продължение на 60 км, като максималната скорост е 135 км/ч. При стартиране на двигателя автомобилът първоначално ще работи само на ток. Тази версия на Captur обаче ще се появи на по-късен етап - веротяно в края на 2020 г.
На старта на продажбите моделът ще се предлага с 1,5-литров дизел с мощност 95 и 115 к.с., както и с 1,0-литров бензинов мотор със 100 к.с. Скоростните кутии са 5- и 6-степенни механични, както и 7-степенна роботозирана. Предаването отново е само към предната ос.
Още снимки - вижте в галерията горе.
Снимки: Renault