IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi представи най-мощното Q8

Крос-купето във версия S получи дизелов мотор с 435 коня

Audi представи най-мощното Q8

Компанията Audi напълно разсекрети нова версия на купеобразния кросоувър Q8, която е получила много мощен дизелов двигател. Същият агрегат се поставя на модификацията Audi SQ7.

Крос-купето е оборудвано с 4,0-литров V8, развиващ мощност от 435 к.с. и 900 Нм въртящ момент, който е достъпен още при 1000 об/мин. Моторът работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела.

Audi SQ8

Двигателят е комбиниран със стартер-генератор,  захранват от отделна 48-волтова мрежа, който осигурява работата на система за рекуперация на енергия при спиране и на системата "старт-топ". Последната може да бъде активирана още при скорост от 22 км/ч. Електрическите компоненти се захранват с енергия от литиево-йонен акумулатор.

Ускорението на Audi SQ8 от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди - толкова, колкото и при Audi Q7. Със същия задвижващ агрегат  VW Touareg се нуждае от 4,9 секунди. Този мотор се поставя и на Bentley Bentayga, при който ускорението от 0 до 100 км/ч е равно на това на Audi SQ7 и SQ8. Максималната скорост на тези два модела обаче е ограничена на 250 км/ч, докато при Bentayga е 270 км/ч.

Audi SQ8

Спортното крос-купе ще се различава от стандартно Audi Q8 и на външен вид. То ще получи по-голяма решетка на радиатора, повече хромирани елементи по каросерията, 4 тръби на изпускателната система, 21-цолови джанти и акценти, подчертаващи принадлежността му към S-семейството.

В салона на модела ще се появи алкантара, спортен волан, метални педали и елементи от карбон. Цифровият приборен панел ще получи спортно оформление.

Audi SQ8

Още в базовия си вариант SQ8 ще разчита на карбоново-керамични спирачки, адаптивно пневматично окачване с възможност за променяне на пътния просвет в диапазон до 90 мм и активна изпускателна система с регулируеми клапани. 

Като опции за модела, чиито продажби в Европа ще стартира в края на годината, ще се предлагат 22-цолови джанти, активни стабилизатори за напречна устойчивост, завиващи задни колела, спортен диференциал и др.

Интересното е, че за Северна Америка ще бъде подготвена версия с бензинов V6 двигател с обем 3,0 литра. А на по-късен етап трябва да се появи и модификация  RS Q8, кооято ще получи двигателя на Lamborghini Urus.

Снимки: Audi

0 от 500