IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Porsche представи новите 718

Cayman GT4 и Boxster Spyder си върнаха 6-цилиндровия мотор

Porsche представи новите 718

Компанията Porsche представи новите поколения на компактните си модели 718 Cayman GT4 и 718 Boxster Spyder. Двата автомобила отново са получили двигател с 6 цилиндъра, който не се предлагаше при предишната им генерация.

Досегашните 718 Cayman и 718 Boxster бяха оборудвани само с 4-цилиндрови турбомотори, но новите модификации получават 6-цилиндров атмосферен "боксер". Това е същият агрегат, който се поставя на 911 Carrera, но е преработен, за да може да се използва от по-компактните спортни модели.

Porsche 718 Boxster Spyder

Двигателят развива мощност от 420 к.с., като позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди и развиване на максимална скорост от 301 км/ч (при 718 Spyder) и на 304 км/ч (при 718 Cayman GT4). И в двата случая той е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия с удължени предавки заради новите екостандарти.

Версиите с 6-цилиндров двигател са по-тежки от базовите купе и роудстър. Причината е, че са добавени нови елементи на изпускателна система, за да може моторът да отговаря на изискванията за вредните емисии. Включването на система start/stop е наложило увеличение на стартера и на батериите, което добавя 30 кг. към теглото.

Porsche 718 Boxster Spyder

Преработена е и аеродинамиката, като това е позволило увеличение на притискателната сила с 50% в сравнение с предишното GT4. Така, новата версия на 718 Cayman GT4 е с 10 секунди за обиколка по-бърза на Северната дъга на "Нюрбургринг" в сравнение с предшественика си, като за това помагат 20-цоловите олекотени джанти с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

Характеристиките на двата автомобила са подобрени и благодарение на намаления с 30 мм пътен просвет, поставянето на активни амортисьори, на нова система за векторизация на въртящия момент и на механичната блокировка на диференциала. Част от новите системи и детайли са взети от 911 GT3.

Като опция за спортните коли се предлагат карбоново-керамични спирачки, олекотени спортни седалки и пакет Clubsport, който включва каркас за безопасност и състезателни предпазни колани.

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези приказки за супрата и особенно за старата и то срещу кайман , малко не се връзват . Предходния модел супра си беше направо казано кола със изкуствено намалена мощност в стоковия вариант .Но да ми сравняваш старата супра със кайман нали се сещаш ,че не са в една лига. Прекалено силна беше старата супра когато се отключеше мотора- прекалено, всеки който разбира от автомобили ще ти го каже.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Забавното е, че всички мерят новата Супра с този модел и тя не може да му стъпи на малкия пръст дори в старото му поколение. Сега, след връщането на 6-цилиндровия и останалите подобрения, се отваря бездна между тях.
  • #2
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    След 10 години ще струва 20'000 лв. Само че трябва да си готов с още 15-20'000 за поддръжка. Ангренаж е поне 5000 лв. и т.н.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Ако някога успея да сложа ръце на двулитровата "стандартна" версия ми е повече от достатъчно.