Компанията Ultima се завръща сред елитните производители на спортни автомобили с напълно новия си модел RS.
„Това е най-бързият и аеродинамичен модел на марката”, твърдят от британската компания, базирана в Хинкли, но новата RS няма право да се движи по обществените пътища в много държави.
Една от интересните новости при RS е изборът на двигател, а като цяло колата прилича на прототип за Льо Ман, като чертите му са поразително близки до тези на прототипите за Дейтона, които пък са много близки до LMP2.
Двигателят е LT5, който се използва при Corvette ZR1, като тук мощността му е 800 конски сили, а това изобщо не е таванът на възможностите на 6,2-литровият V8 мотор с компресор.
Очаква се, че новата Ultima RS ще дебютира на 4 юли на Фестивала на скоростта в Гуудууд, а възможностите за доработки на автомобила са изключително сериозни. От компанията потвърдиха, че V8 двигателят позволява увеличаване на мощността до 120 конски сили, което не е никак малко, като се има предвид, че теглото на RS е едва 930 килограма.
Ускорението от 0 до 96 км/ч (все пак в Хинкли са традиционалисти и не дават до 100 км/ч) става за 2,3 секунди, а максималната скорост все още не е потвърдена, но се очаква да е „около 350 км/ч или повече”. Трансмисията е 6-степенна механична. Колелата са от лети сплави, 19-инчови, като колата стъпва на Michelin Pilot Sport Cup 2 или Pilot Sport 4S.
Цената също не е официално обявена, но от Ultima обещават, че в разглобен вид, т.е кит за сглобяване от клиента, новият RS ще струва „почти колкото ново М3”. Източници от компанията обаче уточниха, че напълно сглобен и готов RS ще е по-скоро по-близо до 100 000 британски лири.