IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda разкри разхода на новия си двигател

Бензиновият Skyactiv-X 2.0 вече може да се поръчва в Европа

Mazda разкри разхода на новия си двигател

Европейското подразделение на Mazda официално съобщи параметрите на иновационния мотор Skyactiv-X 2.0, който на Стария континент може да се поръчва за новото поколение на Mazda 3. Агрегатът с работен обче 1998 см³ и механичен компресор развива 180 к.с. при 6000 об/мин и 224 Нм при 3000 об/мин. 

При технологията Skyactiv-X се използва цикъла цикл SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), при който запалването става с налягане, а не със свещи. Това е подвид на цикъла HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition), който комбинира принципите на работа на бензинов мотор (по цикъра на Ото) и дизел. Компресията в мотора е много висока - 16,3:1.

Skyactiv-X

Другите особености на двигателя са променливи фази на газоразпределение, директно впръскване на гориво и умерена хибридна система Mazda M Hybrid с 24-волтова електрическа система в базовото оборудване. В случая, изборът на японците е доста любопитен, тъй като по-рано за такива устройства се използваха класически 12-волтови системи, а сега се залага на 48-волтови.

Моторът Skyactiv-X 2.0 ще се предлага както за седана, така и за хечбека Mazda 3, като ще може да се комбинира с различни трансмисии - 6-степенна механична или автоматик по избор. Задвижването може да бъде както предно, така и към двете оси. От компанията разкриват и разхода на гориво, който освен от скоростната кутия и задвижването (предно или 4х4) зависи и от големината на джантите и типа автомобил (седан или хечбек).

Mazda 3

Седанът с мотор Skyactiv-X, механични скорост и 16-цолови джанти трябва да харчи 3,9 л/100 км извънградско по стария цикъла NEDC. Комбинираният разход, измерен по новия стандарт WLTP, е 5,4 л/100 км. А при хечбека с автомат, задвижване на четирите колела и 18-цолови джанти - 6,9 л/100 км (смесен разход по WLTP) или 5,5 л/100 км (смесено по NEDC). 

Другите мотори на Mazda 3 в Европа, които ще се предлагат на старта на продажбите са бензинов "умерен" хибрид Skyactiv-G 2.0 M Hybrid (122 к.с. и 213 Нм) и дизелов Skyactiv-D 1.8 (116 л.с. и 270 Нм). 

Снимки: Mazda

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Jezza до #13 ( преди 1 година )
    Да, точно това имах предвид, което си посочил като скорости. Не случайно написах "Може би", защото не съм карал хибрид. Изненада ме приятно с този разход. Опасенията ми са че е доста муден, поне на хартия и при изпреварване бил шумен. Новата Корола има много добри цени 46К за хибрид автомат, които са еквивалентни на бензинови такива и изглежда доста добър избор. Мазда 3 със Skyactive X ще е по-скъпа, но с тези 177к.с се сравнява с 2.0 хибрид на Корола 180к.с и цената ще е еднаква към 50К.
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да бе хибридите не вървели! Я се качи да те повозят и ела пак да си приказваме! Точно те в града вървят перфектно и набират много яко. Имаш въртящ момент от 0 оборота. Това говори ли ти нещо или ще продължиш да ми приказваш наизуст? И коя е тази кола с турбо, която щяла да харчи само с 1 л отгоре, че нещо не мога да се сетя? А за пълната тишина в купето докато си в задръстванията и по светофарите да кажеш нещо. Няма вибрации, няма шум, няма шумно палене, като на кола със старт-стоп система!
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    минаващ ( преди 1 година )
    Хонда сивик дизел 1,6-120 к.с.2019 г -5500 км досега -4,5/100км при скорост 110-130,при икономично каране 3,9-4,2л/100км.Хибридът ряпа да яде,особено тойотските.Скоро тествах Рав 4 хибрид-7 е разходът при моя икономичен стил на каране.
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    стига с тия хибриди бре - много убави и не харчат.. я питайте таксиджиите със зелените тойоти - под 5-6 не пада разхода. И не вървят за сметка на това. Един добър турбо мотор с приличен разход е винаги за предпочитане. Дори да харчи 1 литър отгоре.
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А средният ми разхода на Аурис хибрида е 4,5/100, ако не се старая да карам икономично. Ако се старя пада под 4/100. Няма дизел или бензин в този клас с подобен разход. В града съм падал под 3/100. Нека някой ми говори колко били икономични дизелите! Имал съм, карал съм и ги знам много добре. Просто такъв разход под 3/100 няма кола с ДВГ в този клас, която да го постигне. И 4 и 5/100 няма на градско, която да го докара.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до: Jezza ( преди 1 година )
    Какво имаш предвид под по-високи скорости? Аурис хибрид при 140 км/ч на КК харчи 5.6/100. Засичано многократно от София до Бургас и обратно. До Бургас ми харчи 5,5/100 а в обратната посока 5,7/100. Карали сме с колеги с дизели и бензинови двигатели и никой не е правил подобен разход. Всички са били над 6/100. Ако някой не вярва да се разберем среща на ОМВ-то на Цариградско и тръгваме, като преди това зареждаме до горе. Отиваме до Бургас и се връщаме и пак зареждаме до горе и гледаме! Желаещи?
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Jezza до #10 ( преди 1 година )
    Изключителна рядкост е да срещнеш такъв екземпляр, тъй като за Мазда 3, този двигател не се предлага за Европа.
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Jezza до #8 ( преди 1 година )
    WLTP не е лабораторен. До края на годината, ще разберем реалния.
  • #10
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Вечния кмет ( преди 1 година )
    Мазда 3, седан, с 2.5 атмосферен, бензин е супер. Плюс това качеството на изработката е на по-високо ниво от това на голфа, форда, опела и френските кърпели. Дизайна е красив, а цената е добра за това което купуваш.
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Напълно подкрепям всички смели иновации, защото е вярно, че големите производители пипат прекалено внимателно и не поемат никакви рискове. Но това не значи, че двигателят няма да е пълен провал (и той вече е, дори на хартия).