Историята на автомобилната индустрия е пълна с красиви и интересни концептуални модели или прототипи, които обаче така и не получиха възможност да стигнат до серийно производство, въпреки страхотните идеи и технически решения, заложени в тях. Причините за това са най-разнообразни, но най-често са свързани с финанси и разминаване с вкусовете на клиентите.
Представяме ви една такава селекция, в която има коли, които със сигурност биха имали търговски успех. Или поне така изглежда. Както и такива, които най-вероятно щяха да са впечатляващ провал.
Суперколите, които не дочакахме (ГАЛЕРИЯ):
TVR Speed 12 (1997)
Speed 12 е еманация на амбициите на Питър Уилър по отношение на TVR. След успехите на британската марка през 90-те години, Уилър иска TVR да участва в клас GT1 и да се бори срещу Porsche и Mercedes. Затова и Speed 12 получава 7,7-литров V12 мотор с почти 900 конски сили.
Състезателната версия така и не стига до Льо Ман, а серийния вариант остава прототип, въпреки че са налице няколко поръчки. При цена 180 000 лири Speed 12 е с мощност 1000 конски сили, но Уилър анулира поръчките и връща парите, тъй като решава, че тази кола е много опасна за шофиране по обществените пътища.
Speed 12 е еманация на амбициите на Питър Уилър по отношение на TVR. След успехите на британската марка през 90-те години, Уилър иска TVR да участва в клас GT1 и да се бори срещу Porsche и Mercedes. Затова и Speed 12 получава 7,7-литров V12 мотор с почти 900 конски сили.
Състезателната версия така и не стига до Льо Ман, а серийния вариант остава прототип, въпреки че са налице няколко поръчки. При цена 180 000 лири Speed 12 е с мощност 1000 конски сили, но Уилър анулира поръчките и връща парите, тъй като решава, че тази кола е много опасна за шофиране по обществените пътища.

