Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ferrari представи най-мощния модел в историята си

Зареждащият се хибрид SF90 Stradale получи агрегат с 1000 к.с.

Ferrari представи най-мощния модел в историята си

Компанията Ferrari показа първия в историята на марката хибрид, който се зарежда от външни енергийни източници. Той се казва SF90 Stradale, като развива 1000 к.с. Това го прави най-мощния сериен модел в историята на компанията, независимо че под капака му се намира V8, а на V12 двигател.

Хиперколата е посветен на 90-годишнината на Scuderia Ferrari. Нейният V8 турбодвигател развива 780 к.с., а останалите 220 се осигуряват от 3 електромотора. Поставеният в задната част се нарича MGUK (Motor Generator Unit Kinetic), като е взет от болидите на Ferrari във Формула 1. Той се намира между бензиновия V8 и новата 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

Ferrari SF90 Stradale

Другите два електромотора са поставени на предната ос и така колата разчита на система за задвижване на четирите колела. Купето ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, а до 200 км/ч - за 6,7 секунди. Максималната скорост е 340 км/ч.

Наличието на 2 електромотора на предната ос позволява колелата на автомобила да забавят движение с различна скорост в завоите. Италианците наричат тази система за управление на векторната тяга RAC-e (Regolatore Assetto Curva Elettrico).

Използването на хибридни технологии значително увеличава теглото на машината и затова тя е направена от свръхлеки материали. Освен това бензиновият двигател е получил специална система за охлаждане. Подобрена е и аеродинамиката, като особено внимание е обърнто на увеличението на притискателната сила в завоите, при спиране и при рязка смяна на посоката на движение.

Именно заради аеродинамиката кабината на хиперколата е преместена максимално напред, като от Ferrari твърдят, че това е не в ущърб на водача и пътника. В салона има волан с интегрирани сензорни панели, които заменят стандартните бутони. Така шофьорът може да упрявлява всички функции с два пръста. Мястото на приборния панел е заето от голям 16-инчов HD-дисплей.

Ferrari SF90 Stradale

Клиентите могат да избират между стандартна версия и по-спортна - Assetto Fiorano. Втората е със състезателни амортисьори, олекотена панели на каросерия (долната част и вратите са от въглеродни нишки), пружини на окачването и изпускателна система от титан. Благодарение на тях, теглото е намалено с още 30 кг.

Сред особеностите на  Assetto Fiorano е и карбонов спойлер, който увеличава притискателната сила с 390 кг при скорост от 250 км/ч. За тази версия са направени и специални състезателни гуми Michelin Pilot Sport Cup2. Техният профил позволява увеличение на сцеплението и подобряване на управляемостта на суха писта.

Снимки: Ferrari

0 от 500
  • #6
    14 rate up comment 0 rate down comment
    до: #2 ( преди 2 седмици )
    Ти у ред ли си бе човече?!?! Как може толкова много простотии да иазбълваш само в един пост? Това ти качество е просто уникално. Друг не го може. Ферари са икона и задават стандартите в тази област на спортните супер коли. Ако това не ти е ясно чети преди да пишеш! Другото нещо е, че те не се борят нито за приза най-бърза кола! Това също ли не ти е ясно. Философията им е съвсем друга! Прочети и ще разбереш на какво залагат хората и защо ги купуват с години напред и не всеки може да си купи!
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тоя вейрон на всяка писта бива размазан от повечето модели на ферари с доста по-малко коне. А тая писта Нюрборгринг е само за чесане на езици и т.н. Това че разни уж готини фирми нямат какво да рекламират и правят специални вресии специално за тая писта и записват някакви времена е изключително неадекватно. За пример ще ти дал вече поостарелия модел лаферари, който на всички писти или бие или е с време от секунда зад поршето с реконра на ринга. Алфата им показа на немците, че и там ги мачкат!
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    qqd ( преди 2 седмици )
    До #2 - Не всичко е само скорост. Въпросът е в усещането при управление. Затова Ферари и Ламборгини продават всичко, въпреки че е в лимитирани серии и струва майка си и баща си. И въпреки това всичко живо се натиска за техните продукти. Иначе скачай в ракетата и ще биеш всички по скорост... Ама усещането ще е всичко друго, но не и кеф!
  • #3
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Infantile ( преди 2 седмици )
    По-добре си пусни плейстейшъна, остави мисленето за друг път.
  • #2
    4 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тия Ферари много западнаха, с тия технологии в момента трябваше тая кола да лети. Макларън Ф1 от 1992г. със 627к.с. вдигаше 390км. А това Ферари с 1000к.с. 340км.ч. Ускорението му е като на Вейрон от 2005г. със същите коне, само че Вейрона вдигаше по онова време умопомрачителните 407к.ч. А Ферари през 2020г. ще продават автомобил с по-лоши характеристики за тия коне. За това ги няма никакви на Нюрбургринг и един Нисан ГТ-Р с 500к.с. минава по-бързо трасето от прехвалените бегачки на Ферари.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Най-добрите!