Популярният електромобил Nissan Leaf получава около 10-годишен разчетен експлоатационен живот от японския производител при пускането му на пазара. Както се оказва обаче, батерията на колата "живее" 22 години, тоест 10 години повече от самия автомобил. Това посочи управляващият директор на Renault-Nissan Energy Services Франсиско Каранса.
Тази информация беше обявена във връзка с разясненията на Nissan, че компанията е в процес на разработване на технологии повторно използване на вече употребявани батерии. От 2011 г. японците са реализирали над 400 000 електрически автомобила Nissan Leaf. Опитът в продажбите и експлоатацията на тези автомобили показа, че батериите издържат много по-дълго от самите коли.
Каранса заяви, че сега Nissan активно търси "умни", ефективни и безопасни технологии, които биха могли да дадат втори живот на батерията. Това би позволило на собствениците на електрически автомобили да си върнат част от парите, първоначално инвестирани в колите, чиято цена не е никак малка.
Nissan вече има няколко проекта от този вид. Например през 2018 г. на стадион "Йохан Кройф Арена" в Амстердам беше пуснато съоръжение за съхранение на енергия с мощност 3 мегавата. Освен това компанията прави батерии Nissan Energy Solar за слънчеви панели, които захранват домовете и уличните осветителни тела в японски градове.
По думите на Каранса, има и други проекти, но засега те са в тестова фаза. Компанията обаче вече вижда, че тази стратегия има голям потенциал. "Колкото повече изследваме, толкова повече намираме различни полезни приложения за старите батерии", обяснява той.