Следващото поколение на BMW i8 може да е с изцяло електрическо задвижване, съобщи списание Autocar, като цитира свои източници в автомобилната компания. Предстои шефовете на BMW да определят развитието на проекта i8 и според неофициална информация, повечето от тях залагат на електрическата версия.
Второто поколение на BMW i8 трябва да се появи към края на 2023 година, като първоначално идеята беше това да е суперавтомобил с висока мощност и задвижване на четирите колела – еволюция на философията, заложена в актуалния хибрид. В рамките на последните 12 месеца Клаус Фрьолих – човекът, който отговаря за развитието на моделите на BMW, на няколко пъти обясни и мотивира тази идея.
Сега обаче стана ясно, че в Мюнхен разполагат и с алтернативен план, според който следващият i8 ще чиста проба електромобил. Сега i8 комбинира работата на 3-цилиндров бензинов двигател с тази на електромотор, но преминаването на електрическо задвижване ще е част от стратегията „От състезанията на пътя” и ще позволи пряко асоцииране на модела с участието на BMW в световния шампионат за електрически модели Формула Е.
Ключов за развитието на този проект, според Autocar, е един елемент – „изцяло електрическа задвижваща система, която се отличава с висок въртящ момент”. Също така, от изданието съобщиха, че следващият i8 ще има много общи компоненти със серийната версия на BMW iNext, лансирането на която е планирано за 2021 година.
А позиционирането на i8 като електрически суперавтомобил ще даде възможност на модела да се бори с новото поколение топ електромобили, като Tesla Roadster и наследника на Audi R8, както и с планирания plug-in хибриден вариант на Porsche 911.
В основата на следващия i8 ще е електромоторът от ново поколение, създаден и развит от BMW, за който се смята, че е постигнал „значително по-високи скорости на въртене” в сравнение със съществуващите сега електромотори, включително и тези, използвани при i8. Батериите пък ще са базирани на технологиите на китайската компания CATL, като BMW и CATL вече обявиха плановете си за производство на батерии в Динголфинг в Германия от 2021 година, като това е подчинено на началото на производството на iNext.
Източник от BMW коментира пред германските медии, че шефовете на компанията наистина обсъждат два алтернативни варианта за развитието на i8, но потвърди, че все още няма решение.
Доскоро Фрьолих рисуваше вълнуващо бъдеще за модела, но все още като хибрид. Според него, шасито на i8 може да понесе 4- или 6-цилиндров двигател, а общата мощност на хибридната система да надхвърли 600 конски сили, което е почти два пъти спрямо мощността на актуалния модел. Което означава, че до и да е изцяло електрически, следващият i8 определено ще е впечатляващ, особено що се отнася до мощността и динамиката.