IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Мъск предрече фалит на Tesla до 10 месеца, ако не се вземат мерки

Лично той поема контрола върху всички разходи, направени от компанията

Мъск предрече фалит на Tesla до 10 месеца, ако не се вземат мерки

Собственикът и генерален директор на Tesla Илон Мъск съобщи, че производителят на електромобили ще остане без никакви пари до 10 месеца, ако ръководството не вземе сериозни мерки за съкращаване на разходите. Това става ясно от писмо на Мъск до служителите му, което попадна в американските медии.

През първото тримесечие на 2019 г. Tesla загуби 702 млн. долара и допълнително влоши финансовото си положение. Сега Мъск и Зак Киркхорн, който наскоро беше назначен за финансов директор, имат намерение лично да контролират всички разходи на компанията, в това число парите за външни доставки на части и оборудване, заплатите на служителите, техните командировки и други, съобщава The Verge.

През април приходите на Tesla за 2,7 млрд. долара, но в писмото на Мъск се казва, че тази сума ще осигури само 10 месеца на компанията, ако не се вземат мерки. Преди година милиардерът също направи подобно изявление, като тогава призова служителите си да ограничат максимално разходите си. 

По-късно Мъск опрости организационната структура на компанията, като през юни 2018 г. съкрати 9% от персонала, а през януари 2019 г. същото се случи и с още 7%. 

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    на тоя нали му забраниха да се изказва за Тесла. сега това като го е казал и акциите са 10% надолу...
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    пена ( преди 6 месеца )
    "Искам да попитам някой, който е по-наясно кое права разходите им толкова големи на тесла," - В момента строят завод в Китай. Също и разработват два нови модела и камион. Вкарват и яки пари в разработката на софтуер и хардуер за автономни автомобили. Разширяват и мрежата за зареждане с бързи темпове. Имат добра печалба от продажбата на настоящите модели но всеки изкаран долар се вкарва обратно в нови разработки.
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    Ама чеки - нали трябваше да се увеличава производството? А то пада...
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На модел 3 продажбите падат в САЩ защото повечето се изнася няма как да има почти 20К продажби в Европа и още неизвестно колко хиляди в Китай(който вече има почти готов завод по-рано от срока и до края на годината ще започне производство) и продажбите в САЩ да растат
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    Ама забравяш, че модел 3 пада на американския пазар а след някой друг ден ще се насити и европейския и ще започне да пада и тук.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Разходите не са се увеличили а приходите паднаха понеже продажбите на Модел С и Х намаляха наполовина първото тримесечие защото бяха спряли базовите версии края на 2018 и ги пуснаха пак месец март с 10% повече пробег на същата цена с по-евтино и ефективно задвижване от Модел 3 и другото е колите в транзит се увеличиха с 7К(от 3.6К на 10.6) в сравнение с предното тримесечие заради почване на доставките в Европа и Китай което ще се оправи 2рото тримесечие това са 2те основни причини
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    истината е че големите играчи чакат като лешояди тесла да рухне за да разграбят технологии и персонал
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    Между другото да напомня, че след 10тина дена федералната субсидия за Тесла в САЩ пада от 3500 на 1800 долара - тоест цената за потребителя скача, докато на пазара се появяват нови и то доста добри конглокенти...
  • #6
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    1во Илон не е дори и съосновател на Тесла, инвестира в нея и изрита основателите и, рано или късно и него ще изритат. 2ро Цените на елекичите никога няма да стигнат тези на конвенционален ДВГ. и 3то. Ами пожелавам му да съкрати още малко персонал и после да се обади като стигне 500 хил бройки - за милиона даже няма и да говорим.
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 6 месеца )
    Няма как ДВГ да има бъдеще при положение че допринася за парниковият ефект и райовите и други заболявания.Забраната в големите градове ще ги убие.Като ти забранят да влизаш с Двг в центъра на града и няма да си го купиш щото няма кво да го правиш.