Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla очаква дефицит на минерали за производството на батерии

Компанията на Мъск търси начини за решаване на очертаващия се проблем

Tesla очаква дефицит на минерали за производството на батерии

Нова криза се очертава пред Tesla, като този път става дума за очаквана липса на ресурси, нужни за производството на батерии, става ясно от изявлението на един от шефовете на компанията - Сара Мерисъл, цитирана от агенция Reuters.

Тя отговаря за доставките на производствените материали и твърди, че очакваният дефицит на минерали, използвани в батериите за електромобилите, ще бъде сериозен. Мерисъл предупреди също, че подобен проблем може да бъде усетен и при други производители на електромобили. Не е ясно за какви минерали се отнася предполагаемият дефицит, но най-вероятно това са мед, никел, литий и др.

Според доклад на Reuters, най-застрашен е добивът на мед, тъй като индустрията страда от години от недостиг на инвестиции. Друга причина се оказва и постоянно увеличаващото се търсене на метала за използване в т.нар. „умни домове“. Така например, до 2030 г. се очаква потреблението на суровината, използвана само в тези съоръжения, да достигне 1,5 млн. тона, вместо сегашните 38 000.

Що се отнася до Tesla, то компанията от Силициевата долина възнамерява засега да съсредоточи средствата си върху добива на никел. Обмисля се също и използването на по-малко кобалт в батериите. Като най-сигурни източници на ценните метали от Tesla посочват САЩ и Австралия.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Пей сърце? :D Сърцето пее, джоба плаче :D Гледам снимката горе - невероятно опростено задвижване. На Пасата май по-тегаво... Експертът по батерии на BMW Свен Бауер: "Батерията на BMW i3 ще издържи много повече от тази на Tesla Model S. Конструирани са за 20 години живот. - 20 години? Как може да сте сигурен? - От множество серийни тестове."
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    А къде забрави загубата на стойност? И нали няма сериозно да сравняваш "безумно скъпия" Пасат с една въшка като Ъп? Разликата между Голф и то комбито и Е-Ъп е 10 000 лв без малко - това са едни 60 000 км тоест криво ляво 5 години според средноевропейския пробег. А за типишен купувач на Ъп каращ малко км на градско отиваме на може би 7-8 години... 3 пъти смяна на масло за това време и пей сърце - аре неден да изкарваш ел. кочаците изгодни... Е-Ъп поне е еко, за разлика от Т'слата
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Минтирит ( преди 1 месец )
    А къде забрави месечните разходи за гориво и годишните разходи за обслужване на ДВГ? Като ги добавиш и тях, голфа ще ти излезе по-скъпо от е ъп, а passat безумно скъп.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    П.С. Тамън вчера ми попадна една ценова листа на Фау Ве - Месечната вноска по лизинг на Е-ъп е без ектри точно колкото е за Пасат... май се сещате кое е по-доброто ;) А ако минеш на голф вариант в същата цена ще влезе и каското и ще ти хартисат пари за кафе и пица с гаджето ;)
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Минерал ( преди 1 месец )
    Мед, никел, литий - егати и минералите! А минерална вода ...?
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    Стига ве... сирьозну ли? В потрес съм! Правят се по около 1 милион такива кошници в световен мащаб и вече стана зор работата, ми ко ша правим като почнем по 10 милиона? Ами куги ща стигаме заветната цел 100? Цените на суровините ще скачат - батериите пак ще са безумно скъпи и май ша отменяме електрификацията преди още да е почнала. Съветвам го Мъск да се товари на Спес Екса и да ходи по световете да дири железор за батерии ;)
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Бат Гойко ( преди 1 месец )
    Много накадърен екипа на Аутомедия.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ТЕсла проблем с батериите, Ауди проблем с батериите... масово проблеми с доставките на елементи за батерии а производството на електромобили е все още нищожно. Чудно ми е при масово производство от къде ще дойдат хилядите пъти повече ресурси за батерии?
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Ivan ( преди 1 месец )
    1,5 тона, вместо сегашните 38 000. copy/paste и ето ти нашата журналистика