fallback

Delphi направи нова система за впръскване на гориво

Технологията работи при 2 пъти по-голямо налягане от досега

Компанията Delphi представи на автомобилния симпозиум във Виена нова система за директно впръскване на горивото в бензинови двигател с налягане от над 500 бара. Към момента максималният показател при серийни автомобили е 350 бара.

Ожесточените екологични изисквания към двигателите с вътрешно горене принуждават производителите да търсят нови начини за намаляване на вредните емисии. Един от тях е именно увеличаване на налягането на впръскване на бензин в горивната камера. 

Например, преминаването от налягане от 200 на 350 бара осигурява намаляване със 70% на отделяните твърди частици. Система с 350 бара беше представена от Delphi още през 2016 г., а през 2017 г. тя започна да се използва от концерна VW. Въпреки това, в момента стандартът за автомобилната индустрия е 200-250 бара. 

Освен VW, и BMW използва по-високо налягане - 350 бара, като то се отнася само за битурбо V8 двигателя, чийто показател доскоро също беше 200 бара.  Нещата обаче бързо се променят и от Delphi обявиха, че са готови да доставят на клиентите си инжектори с налягане над 500 бара. Прототипите бяха показани във Виена, като от компанията обещават, че серийното им производство и доставките до клиенти ще стартират през 2022 г. 

Увеличаването на налягането ще осигури намаление на твърдите частици с 50% в сравнение с мотори с 350 бара. Създателите на техологията твърдят, че преминаването към 500 бара ще снизи и нивата на CO2, както и разхода на гориво, но не уточняват с колко.

Голямото предимство на новите инжектори е, че те лесно се вписват в конструкцията на съществуващите вече бензинови двигатели, тоест не се нуждаят от принципно нова скъпа горивна система като при дизелите (при съвременните дизелови двигатели налягане при впръскване може да достигне до 3500 бара). Новата горивна система е определена от Delphi като 500+ bar GDi, което означава, че тя може да бъде с налягане от 520 или дори 550 бара.

Снимка: Delphi

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Пфуууу, много са изостанали! Моят Меган от 2001 г. е с такова впръскване. Поръчков е.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Дрънкаш простотии. Суперчарджър и малолитражки?!?! В ред ли си? Да не отваряме приказка за многото му недостатъци, че ще стане дълга и широка. Всеки, който не знае да си ползва търсачката. Има писано много по въпроса. Най-доброто, което елиминира всички недостатъци и ползва най-доброто от всичко изброено е турбо+директно впръскване+хибридна система. Използваш плюсовете на 3-те неща и се получава много добра комбинация. Дали някой производител ще пусне нещо такова не се знае, но се надявам.
  • #8
    Volk_bez_Volkswagen ( преди 5 години )
    С помощта на делфийския оракул. :))Бъдещето е на малолитражките със суперчарджър. Няма турбо-дупки, няма масла по турбината, няма чушки.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Чудя се, кога някой производител ще направи хибрид с директно впръскване и електрическа турбо! Ето това ще е наистина много интересно и забавно за каране! Хем ще върви зверски, хем разхода на гориво ще е в приемливи граници.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Ти колите си ги вземаш да се хвали и избиваш комплекси ли? Аз не го правя и никога не съм си и помислял подобно нещо! Ограниченото ти мислене стигна до там, че който няма немска кола, трябва да го е срам?! Хайде снимай пак Аудитата, че може някой да не ги е видял! Заради подобни ***, като теб, този форум не е най-приятното място за дискусии. Споделям нещо, което наистина ми е харесало в новите технологии и най-вече системата за директно впръскване. Кажи нещо по темата, ако имаш мнение!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    купил си нова кола а пък не да не почерпи че и не казва каква марка не била немска да не му се смеем че за какво си я взел ако няма да се похвалиш
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    ..но откаккто се качих на това нещо и се влюбих. Колата е купих веднага. Много ми хареса как върви в такава комбинация. Жестока е! Марка и модел няма да казвам, за да не се нагнетяват излишни спорове. Само ще кажа, че не е немска. При немците я има същата комбинация, но там надежността е доста ниска и има много нерешени проблеми. Двигатели, трансмисии, харч на масло, турбини с малък ресурс и т.н.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    За мен най-доброто, което съм имал до сега и съм карал е директно впръскване + турбо. Голяма икономичност, голям въртящ момент и мощност в ниските обороти, елиминиране на турбо дупката, много отзивчив двигател и много бърза реакция. Докато пипнеш газта и литва. Ако е комбиниран с автоматик с двоен съединител, колата става изключително забавна за каране. Препоръчвам на всеки! Моля, хора, които не са карали подобна комбинация да не ми опонират! Бях голям фен на атмосферните мотори и още съм, но...
  • #2
    Факт! ( преди 5 години )
    Супер изпилени до лраен предел двг предричат краят си.Тва няма да има дълъг живот и съответно е нецелесъобразно.
  • #1
    Бенц ( преди 5 години )
    Най новата руска разработка.
fallback
Последни