Компанията Delphi представи на автомобилния симпозиум във Виена нова система за директно впръскване на горивото в бензинови двигател с налягане от над 500 бара. Към момента максималният показател при серийни автомобили е 350 бара.
Ожесточените екологични изисквания към двигателите с вътрешно горене принуждават производителите да търсят нови начини за намаляване на вредните емисии. Един от тях е именно увеличаване на налягането на впръскване на бензин в горивната камера.
Например, преминаването от налягане от 200 на 350 бара осигурява намаляване със 70% на отделяните твърди частици. Система с 350 бара беше представена от Delphi още през 2016 г., а през 2017 г. тя започна да се използва от концерна VW. Въпреки това, в момента стандартът за автомобилната индустрия е 200-250 бара.
Освен VW, и BMW използва по-високо налягане - 350 бара, като то се отнася само за битурбо V8 двигателя, чийто показател доскоро също беше 200 бара. Нещата обаче бързо се променят и от Delphi обявиха, че са готови да доставят на клиентите си инжектори с налягане над 500 бара. Прототипите бяха показани във Виена, като от компанията обещават, че серийното им производство и доставките до клиенти ще стартират през 2022 г.
Увеличаването на налягането ще осигури намаление на твърдите частици с 50% в сравнение с мотори с 350 бара. Създателите на техологията твърдят, че преминаването към 500 бара ще снизи и нивата на CO2, както и разхода на гориво, но не уточняват с колко.
Голямото предимство на новите инжектори е, че те лесно се вписват в конструкцията на съществуващите вече бензинови двигатели, тоест не се нуждаят от принципно нова скъпа горивна система като при дизелите (при съвременните дизелови двигатели налягане при впръскване може да достигне до 3500 бара). Новата горивна система е определена от Delphi като 500+ bar GDi, което означава, че тя може да бъде с налягане от 520 или дори 550 бара.
Снимка: Delphi