fallback

Mazda разработва редови 6-цилиндрови мотори

Японският производител предвижда двойно увеличение на цените на моделите с такива двигатели

Само преди дни стана ясно, че компанията Mazda се готви да навлезе в премиум-сегмента, като пусне на пазара директен конкурент на BMW 3-Series и Mercedes-Benz C-Class. Това съвсем скоро ще бъде потвърдено и материално, тъй като в гамата на марката ще се появят редови 6-цилиндрови двигатели - бензинови и дизелови.

Всъщност, споровете за това кой автомобил е премиум и кой не, продължават, тъй като никъде няма ясно описани критерии за това. Част от феновете на автомобилите смятат, че за да бъде окачествен даден модел като премиум, той трябва да има луксозно оборудване и скъпи материали в салона. Други пък са на мнение, че за подобно нещо се изискват уникални технически решения, а също така и задължително при този тип коли двигателят трябва да бъде отпред, а задвижването - към задните колела.

Това е и причината, доста хора да на приемат, например, моделите на Volvo за премиум. Важна роля играе и цената на автомобила, като това важи с пълна сила за Mazda.  Първото поколение на Mazda 3 беше считано за масов и евтин автомобил, но при четвъртата генерация, която излезе наскоро, нещата се промениха съществено и той е насочен съм съвсем различна аудитория.

В годишния си финансов отчет японският производител разкри не само цифри, но и любопитни детайли за най-близките си планове. Те предвиждат именно появата на надлъжно разположени 6-цилиндрови мотори и предлагана като опция система за задвижване на четирите колела  i-Activ AWD. Най-любопитното в случая е, че тези автомобили ще струват 2 пъти повече от досега, което означава, че те ще бъдат пълноценни конкуренти на моделите на Audi, BMW, Mercedes-Benz и Jaguar.

Разработваното от Mazda семейство редови "шестаци" ще включва както турбодизели Skyactiv-D (второ поколение), так и бензинови агрегати Skyactiv-Х, които се възпламеняват от налягане (като при дизелите) и това съответно ще ги направи много по-икономични.

Снимки: Mazda

 

fallback
  • #19
    Soichiro ( преди 4 години )
    Забравих да кажа, че това е пъклен план---Супра с редови шестак Мазда, туй с БМВ няма кой да го приеме.
  • #18
    Soichiro ( преди 4 години )
    Mazda си е луда марка.Мазда прави всичко невъзможно плюс супер елегантен интериор и екстериор. Мазда бие,когато има човек зад волана.
  • #17
    Пазарко ( преди 5 години )
    Цените ще скочат двойно, но търсенето ще падне петорно.
  • #16
    Jezza ( преди 5 години )
    Световния пазар, ако гледаш е Corolla vs all и то с много. Ако гледаш примерно Австралия, там VW няма никакъв шанс. Примерно марките, на които Австралийците най-много се доверяват са Toyota, Mazda и BMW. И да ти постна линкове, ще го изтрият. Голфа е номер едно в Европа и никъде другаде по света. В БГ не се купуват нови коли и изобщо БГ пазара не го споменявай, защото той не определя нищо. Купуваме каквото дойде втора ръка или по-точно каквото Германеца си е купувал.
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    и колкото и да звучи кофти дебатът е винаги VW vs all не е ли интересно но доста показателно кой определя пазара по света. Бг също не е изключение. Аз имам и мазда и фв е фв е по- готино touching е точната думичка чичо Манчо
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    истината е че все още се виждат по улиците голф2 но 323 почти са измрели
  • #13
    1 ( преди 5 години )
    Тия са луди, отиват там от където другите се връщат.
  • #12
    маздю ( преди 5 години )
    премиум сме като чичо Манчо,баш Майстора и всички останали типажи
  • #11
    маздю ( преди 5 години )
    то и ние целите сме премиум ама баш премиум ха ха
  • #10
    маздю ( преди 5 години )
    то това е част от песен де
fallback
Последни