fallback

Mazda разработва редови 6-цилиндрови мотори

Японският производител предвижда двойно увеличение на цените на моделите с такива двигатели

Само преди дни стана ясно, че компанията Mazda се готви да навлезе в премиум-сегмента, като пусне на пазара директен конкурент на BMW 3-Series и Mercedes-Benz C-Class. Това съвсем скоро ще бъде потвърдено и материално, тъй като в гамата на марката ще се появят редови 6-цилиндрови двигатели - бензинови и дизелови.

Всъщност, споровете за това кой автомобил е премиум и кой не, продължават, тъй като никъде няма ясно описани критерии за това. Част от феновете на автомобилите смятат, че за да бъде окачествен даден модел като премиум, той трябва да има луксозно оборудване и скъпи материали в салона. Други пък са на мнение, че за подобно нещо се изискват уникални технически решения, а също така и задължително при този тип коли двигателят трябва да бъде отпред, а задвижването - към задните колела.

Това е и причината, доста хора да на приемат, например, моделите на Volvo за премиум. Важна роля играе и цената на автомобила, като това важи с пълна сила за Mazda.  Първото поколение на Mazda 3 беше считано за масов и евтин автомобил, но при четвъртата генерация, която излезе наскоро, нещата се промениха съществено и той е насочен съм съвсем различна аудитория.

В годишния си финансов отчет японският производител разкри не само цифри, но и любопитни детайли за най-близките си планове. Те предвиждат именно появата на надлъжно разположени 6-цилиндрови мотори и предлагана като опция система за задвижване на четирите колела  i-Activ AWD. Най-любопитното в случая е, че тези автомобили ще струват 2 пъти повече от досега, което означава, че те ще бъдат пълноценни конкуренти на моделите на Audi, BMW, Mercedes-Benz и Jaguar.

Разработваното от Mazda семейство редови "шестаци" ще включва както турбодизели Skyactiv-D (второ поколение), так и бензинови агрегати Skyactiv-Х, които се възпламеняват от налягане (като при дизелите) и това съответно ще ги направи много по-икономични.

Снимки: Mazda

 

fallback
  • #9
    маздю ( преди 4 години )
    oh god give me mercedes benz-джанис джоплин
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-важните критерии за премиум според мен са здравината, качеството и надеждността! По тези критерии обаче означава, че немците нямат премиум автомобили, колкото и да се мъчат да го натрапват! Не го разбирам това да си мислиш, че караш премиум, а да си абонат на сервизите. След тези критерии идват останалите, които не са толкова важни, защото първото нещо за което е колата е тя да е на пътя и да ни служи, като превозно средство, а не за избиване на комплекси и висене по сервизите.
  • #7
    маздю ( преди 4 години )
    всяка година фейслифт с нови куки за багаж и великите накладки изв
  • #6
    mazdjo ( преди 4 години )
    ниска остатъчна стойност,гниещи купета,високи цени като нови,6 цилиндъра=+6 см. ха ха
  • #5
    ss ( преди 4 години )
    Шест цилиндровия редови ДВГ е изобретен преди около 120 год.!!
  • #4
    111 ( преди 4 години )
    Виждам доста Мазди по пътищата. Аз имам 3-ка от първото поколение (фейслифт) и до сега освен няколко крушки и феродо всичко останало е напълно оригинално, а е вече на 11 години. Новите модели са с красив дизайн и определено хващат окото. Радвам се че марката се развива. Един ден ако пак взимам нов автомобил ще се обърна към същата марка.
  • #3
    Бенц ( преди 4 години )
    Пак са откраднали някоя руска технология.
  • #2
    Мистър Уейн ( преди 4 години )
    Много ми е интересно хората, които не признават VW за псевдо-премиум какво ще кажат за премиум Мазди.
  • #1
    Факт! ( преди 4 години )
    Тия досега нилой не ги купуваше пък сега с тва увеличение ептен
fallback
Последни