fallback

Кросоувърите с пазарен дял от 37% в Европа

Второ място през март заемат субкомпактните автомобили

Популярността на кросоувърите непрекъснато расте, което вече е ясно и на малките деца. В това няма нищо странно. Те изгеждат готино (повечето от тях), имат голям клирънс (повечето от тях), а и задвижване на четирите колела (повечето от тях). Пазарният дял на кросоувърите също продължава да са увеличава, което показва поредният анализ на автомобилния пазар в ЕС, съставен от компанията JATO Dynamics.

Данните за март показват, че делът на кросоувърите и всъдеходите на пазара в ЕС е 36,8%, което е с 3% повече от същия месец на миналата година. Заслужава да се отбележи, че това е единственият сегмент, при който се наблюдава стабилен растеж. Не за първи път представителите на автомобилната индустрия казват, че това е най-обещаващият и най-бързо развиващ се сегмент.

Както се вижда от таблицата, най-близкият съперник на кросоувърите и всъдеходите в класовата борба са субкомпактните, или супермини, автомобили. Тук основно става дума за модели от В сегмента, като VW Polo, Ford Fiesta и Hyundai i20. Експертите предричат именно на този клас най-яростната битка с кросоувърите за нови клиенти.

От друга страна обаче, JATO Dynamics е обединил всички SUV в един голям сегмент, което от тази гледна точка, не може да се нарече обективно решение. Все пак кросоувърите са представени и в такива сегменти като B, C, D и така нататък. В това проучване обаче всичко е разделено на компактни автомобили, градски, средни, големи, луксозни. Последният клас заема само 0,2% от европейския пазар. Спадът от 0,1% в сравнение с март 2018 г изглежда катастрофално - премиум колите са загубили около една трета от позициите си.

Връщайки се към кросоувърите, трябва да се отбележи, че в бъдеще делът им ще продължава да расте. Традиционно силните "играчи" на пазара като хечбеците, седаните, комбитата и минивановете, ще продължат да губят популярност, смесвайки се стилистично с кросоувърите. Дори сега сред градския поток се наблюдават много компактни, спортни и премиум кросоувъри, към които купувачите все повече обръщат внимание за сметка на традиционно популярните досега други автомобили.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    ти пък, ако си мислиш, че повечето SUV-та са с нещо по-здрави или по-различни от седаните, много грешиш. единствено си по-нависоко - тва е. нито са с по-здрава платформа, нито са по-усилени в ходовата част - нищо, ще ги почупиш по нашите пътища за същото време, за което и седан или комби
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Аз пък обратното не мога да разбера как може някой да кара седан на тия нашите пътища разбити, тука си плаче за сериозен офроуд. Най са ми смешни зимата тези със задното предаване.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Тинтири-минтири, знаех си, е си любител на електромобилите! Наистина те са най-екологични, а Сувовете не са. Знаех си, че електричките са ти легнали на сърцето, но понеже нямаш пари да си вземеш и от яд ги плюеш. Нещо втора ръка на тънка цена няма ли за теб?
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    За този с минуса - СУВ шитнята тежи повече, гори повече, отделя повече емисии, по-калпава е за каране, по-твърдо и е окачването и е по-скъпа воглаве с по-скъпата поддръжка. За сметка на всичко това получаваш по-високо със 7-8 сантиметра място и илюзорната представа, че си по-защитен щото си по-високо. Щом с 8 санта могат да ти дадат илюзия и да те излъжат а ти да захапеш - значи съм прав, че малоумието е повсеместно! Айде сега давай пак с минуса, друго не можеш!
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Поредното доказателство, че малоумието человеческо спирка и почивен ден няма!
fallback
Последни