fallback

Кросоувърите с пазарен дял от 37% в Европа

Второ място през март заемат субкомпактните автомобили

Популярността на кросоувърите непрекъснато расте, което вече е ясно и на малките деца. В това няма нищо странно. Те изгеждат готино (повечето от тях), имат голям клирънс (повечето от тях), а и задвижване на четирите колела (повечето от тях). Пазарният дял на кросоувърите също продължава да са увеличава, което показва поредният анализ на автомобилния пазар в ЕС, съставен от компанията JATO Dynamics.

Данните за март показват, че делът на кросоувърите и всъдеходите на пазара в ЕС е 36,8%, което е с 3% повече от същия месец на миналата година. Заслужава да се отбележи, че това е единственият сегмент, при който се наблюдава стабилен растеж. Не за първи път представителите на автомобилната индустрия казват, че това е най-обещаващият и най-бързо развиващ се сегмент.

Както се вижда от таблицата, най-близкият съперник на кросоувърите и всъдеходите в класовата борба са субкомпактните, или супермини, автомобили. Тук основно става дума за модели от В сегмента, като VW Polo, Ford Fiesta и Hyundai i20. Експертите предричат именно на този клас най-яростната битка с кросоувърите за нови клиенти.

От друга страна обаче, JATO Dynamics е обединил всички SUV в един голям сегмент, което от тази гледна точка, не може да се нарече обективно решение. Все пак кросоувърите са представени и в такива сегменти като B, C, D и така нататък. В това проучване обаче всичко е разделено на компактни автомобили, градски, средни, големи, луксозни. Последният клас заема само 0,2% от европейския пазар. Спадът от 0,1% в сравнение с март 2018 г изглежда катастрофално - премиум колите са загубили около една трета от позициите си.

Връщайки се към кросоувърите, трябва да се отбележи, че в бъдеще делът им ще продължава да расте. Традиционно силните "играчи" на пазара като хечбеците, седаните, комбитата и минивановете, ще продължат да губят популярност, смесвайки се стилистично с кросоувърите. Дори сега сред градския поток се наблюдават много компактни, спортни и премиум кросоувъри, към които купувачите все повече обръщат внимание за сметка на традиционно популярните досега други автомобили.

fallback
  • #15
    до #16 ( преди 5 години )
    ти наистина ли смяташ че сув са със същите характерстики в завой, както колите? Много ясно че не е - колкото и рамена да им слагат се клатят по завоите и още по-зле - за да се клатят по-малко ги правят с твърдо окачване - та да ти е "удобно" и "комфортно". И пак са по-нестабилни. Както казах - оправдано е само когато има нужда.
  • #14
    до #12 ( преди 5 години )
    ти като си със "дълбока" памет, може би се сещаш как колите от 70ти и 80те не можеха да вземат завой с 80км/ч щото можеха да се обърнат по покрив. Подобна ситуация, макар и не толкова зле е с днешните сув. Просвета си има цена и е оправдан само когато е нужен наистина.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Пежо 504 има по-голям просвет от всичкото кросоувър. A предния му ъгъл на заход е като на Лендкруизър
  • #12
    до #10 ( преди 5 години )
    ако имаше 7-8см повече, щеше и да си по-желан от жените, и нямаше да се налага да си купуваш жипки за целта :)
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Тези 7-8 санта по никакъв начин не ти спасяват живота. А пространството, за което говориш може да го имаш в по-удобен и по-евтин формат като комби!
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    А тези 7-8 см., които са реално повече, могат да ти спасят и живота..........
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    За тирантите имам един, отзад сядат двете деца и жената и отпред остава свободно пасажерското място. Като бутнеш седелките и превозваш сандъци с тинити-минтири.Без да ги бутам под щората събирам детска количка и още доста багаж. Ако я прибера пак имам място за кашони с тинити-минтири. И за удължител за ток за електирчката ще има място. Харчи 6.1-6.2, гражданска и данък като на всяка кола. Малко си нервозен, та няма да ти излезе евтино. Но пък ще ти дам подарък 17 зимни гуми.
  • #8
    дедо от село ( преди 5 години )
    Тука пък на един са му смешни колите със задно: - що не питаш баща си и дядо си, как сме слагали бордюри в багажниците и със Видинки гуми газ - няма Петрохан, няма Шипка, кога разчистено, кога не баш..То така се ставаше шофьор! Сега па SUV, па 4Х4, па не знам какво си!
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Как установи, че СУВ са прецакня, като такъв си виждал само на картинка? Много ми е интересно да разбера как стигна до този извод или пък как разбра, че окачването им се скапва, както на другите коли и не е усилено? Всъщност на немските талиги окачването наистина не е усилено и там е все тая дали е СУВ, пикап или лека кола. Все тая е и ставаш абонат на сервизите не само за ходовата част, но и за всичко останало. При други производители обаче не е изобщо така. Окачването им няма мърдане!
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    СУВ са прецакня, но хората се водят по модата - това е. На кратко.
fallback
Последни