Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Какви двигатели избират европейците

Бензиновите вече имат дял от 59,3%, дизеловите със спад до 32,2%

Какви двигатели избират европейците

През първото тримесечие на 2019 година почти 60% от всички нови автомобили, регистрирани в ЕС, работят на бензин, а по-малко от една трета - на дизелово гориво, показва статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Превозните средства с алтернативно задвижване покриват общо 8.5% от пазара на ЕС, а само електрическите (ECV) представляват 2.5% от всички, продадени в региона през първите три месеца.

С изключение на Германия, търсенето на бензинови автомобили се е увеличило в петте водещи автомобилни пазари в ЕС, като Италия е показала най-голям процент увеличение (+ 21,6%). В резултат на това пазарният дял на бензиновите автомобили се е увеличил от 55,5% на 59,3% през първото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година.

От друга страна, регистрацията на дизелови автомобили е намаляла в повечето държави-членки на ЕС, с изключение на Германия, Естония, Латвия и Литва. Делът на дизеловите коли на пазара е спаднал с близо 6% в сравнение с първото тримесечие на миналата година и сега представлява 32,2% от пазара.

BMW i3

През първото тримесечие на 2019 г. търсенето на автомобили с алтернативно задвижване в ЕС се е увеличил с 25,9%. Ръстът се дължи на сегмента на електромобилите, който бележи ръст с 40% (99 174 продадени коли). В този сегмент продажбите на изцяло електрическите превозни средства (BEV) са се увеличили значително (84,4%), докато регистрацията на плъг-ин хибриди е останала почти непроменена.

Хибридните електрически превозни средства (HEV) също са показали добри резултати (+ 33.3%), като през първите три месеца на годината са били продадени 184 808 бройки. В същото време, регистрирането на автомобили на LPG и NGV е намаляло с 7,2% в периода януари-март, главно поради рязкото намаляване в търсенето на коли на природен газ (NGV).

Регистрацията на превозни средства с алтернативно задвижване се е увеличила значително на всички основни пазари в ЕС. Търсенето на такива автомобили показва най-голям ръст в Германия (+ 62,9%) - главно поради удвояване на продажбите в хибридния сегмент, както и в Испания (+ 48,9%).

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Къде си видял в Мюнхен такива надписи, бе!? Най-вероятно виждаш Мюнхен само на РС от некоя дупка в Бг, и по цял ден бълваш глупости, както винаги едни и същи !!
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Цял ден в Мюнхен гледам табели с надпис „Diesel retten“ в превод „Да спасим дизела“! Та лоените немски мозъци продължават да реват за нафтовите си печки и да харчат милиони за пропаганда. А населението е толкова изпростяло и толкова не може да мисли, че всяко такова нещо го приема за вярно. Също както с емигрантите. Нали помните немците как ги посрещаха с плюшени играчки, цветя, торти, бонбони и какви ли не неща. От тея, ако чакате нещо - ЗАБРАВЕТЕ!!!
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до втория ( преди 3 дни )
    В много държави, никога не е имало субсидии за електрички и хибриди. Най-големият пазар в Европа, а именно Германия. Така, че опорната точка за субсидийте я забрави и дай някоя друга. А и не са само германците, а доста други. Германците обаче за пореден път доказват колко са двулични. Уж са най-големите еколози и уж се борят за по-чист въздух най-яростно, но в същото време няма субсидии за електрички и хибриди, а продължават да си продават и рекламират нафтовите печки.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ДзенДзин ( преди 3 дни )
    То бензинови добре, ама трилитрови ли са, трицилиндрови ли са, с три турбини ли са?
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Хибриди и електрички ще се купуват докато има субсидии след това няма кой да ги погледне. Справка Холандия преди години. Сега се накупиха бнзини (уж по чисти), но след години да се чака нов сериал, колко е неекологичен или неикономичен бензина, и айде пак да си купите нова кола. Ако наистина въпроса беш свързан с екология, тогава като в Швейцария -> (почети) няма камиони, всички товари на влака. Та .. Екология? Не прсото бизнес..
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    бен-дзин .. с новите мотори е по-добрата инвестиция - икономия + динамика (с турбо разбира се).