IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 2002 се възражда като пистов звяр с абсурдна цена

Gruppe 5 предлага съвременен прочит на баварската класика

BMW 2002 се възражда като пистов звяр с абсурдна цена

2002 е един от символите на BMW и моделът има и сериозна състезателна история, а сега Gruppe 5 Motorsport предлага и съвременен прочит на класиката.
Ако имате BMW 2002 и искате то да се превърне в нещо още по-специално, то класическият ви модел ще се превърне в донор за проекта Gruppe5 2002, който се отличава не само с агресивния си дизайн.

Автомобилът-донор се разглобява напълно и след това автомобилът се изгражда отново. Специалистите в Gruppe 5 Motorsport олекотяват оригиналния автомобил, подсилват определени места и добавят каросерия от фиброкарбон, която е максимално „раздута” като за пистова машина. Все пак, името точно насочва към пистовите успехи на 2002 от времето, когато колата се състезаваше в някогашната Група 5.

Gruppe5 2002

Шасито се изгражда отново от Riley Technologies, като се използват готови решения и технологии, които са заети от правилника за прототипи Daytona Prototype, който има много общо с класовете LMP1 и LMP2.

Това не би трябвало да е изненада като се има предвид, че основателите на Gruppe 5 Motorsport са Бил и Боб Райли от Riley Technologies и Стив Динан, който вече натрупа слава като инженер, който успява да преработи и подсили всички топ двигатели на BMW.

Gruppe5 2002

Естествено, оригиналният 2-литров 4-цилиндров мотор бива изпратен в заслужена пенсия, а на негово място идва 5-литровият V10 двигател от BMW M5 (E60). Но не в оригиналния си вид – работният му обем е увеличен до 5,8 литра за версията с 744 конски сили и до 5,9 литра за варианта с 803 конски сили.
Предполага се, че компанията ще предложи 200 бройки във версията с 744 конски сили и още 100 с 803 коня.

Gruppe5 2002

Gruppe5 2002 получава и секвенциална трансмисия Xtrac, разположена в задната част на колата за по-добър баланс на теглото, а предавките се сменят с лостчета на волана. Окачването пък е директно заето от пистовите състезателни автомобили - „pushrod” оформление и на четирите колела.

Gruppe5 2002

С този проект Gruppe 5 напълно засенчва Porsche-тата на Stinger и предлага състезателен автомобил за всеки ден. Но цената определено не е за всеки – 875 000 долара за версията с 744 коня и 975 000 за тази с 803 конски сили.

Сглобяването на първите екземпляри ще започне до края на юни, тъй като Бил и Боб Райли са ангажирани в средата на следващия месец с „24 часа на Льо Ман”.

0 от 500