fallback

Колко повече харчат кросоувърите от другите автомобили

Проучване във Великобритания показа, че разликите са минимални

Интересно проучване бе проведено от британски анализатори. То показа, че кросоувърите и всъдеходите не харчат чак толкова повече гориво от съизмеримите им "колеги" - седани, хечбеци, миниванове или комбита.

Наличието на задвижване на четирите колела, по-голямото собствено тегло и голямата площ на напречното сечение, което увеличава съпротивлението на насрещния въздушен поток, води до незначителен преразход на гориво. Анализът е взел предвид средният годишен пробег и разход на гориво на кросоувърите и автомобилите с друг тип каросерия, но от същия клас.

Според проучването средният годишен пробег на британците е 9700 мили (15 611 км). Така, собствениците на компактни кросоувъри, като Renault Captur и Audi Q2, харчат 1092 паунда годишно за гориво, което е със 130 паунда повече от собствениците на малки коли, като Ford Fiesta и Volkswagen Polo. Или 10,83 паунда повече на месец.

За зареждането на кросоувъри като BMW X1 и Volvo XC40 се харчат годишно 154 паунда повече от това, което дават собствениците на средноразмерни автомобили като Honda Civic и Volkswagen Golf, или по 12,83 паунда повече на месец. Средноразмерните кросоувъри като Peugeot 3008 и Kia Sportage излизат по-скъпо за "изхранване" със 199 паунда, или с 16,58 паунда на месец.

Собствениците на автомобили като Volvo XC90 и BMW X5 изразходват средно 1561 паунда за гориво годишно, което е с 409 паунда повече от това, което плащат водачите на коли като BMW 5-Series, или с 34,08 паунда повече на месец. Така че твърденията по адрес на кросоувърите, че са "много по-лакоми от останалите автомобили, меко казано, са необмислени.

fallback
  • #9
    до: Мистър Уейн ( преди 5 години )
    Е що сравняваш Q8 и А6, а не А8!? По твоята логика що не сравняваш с А4, за да има още по-фрапираща разлика? Я дай Q8 срещу А8 да видим каква разлика има!
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    добре бе може ли да пишете такива глупости без изобщо да анализирате данните които имате. Х5=15615series= 1561-409=1152 на тая сума като добавите 35 процента и става 1561!!!35 процента не са малко или минимално
  • #7
    Мистър Уейн ( преди 5 години )
    Нищо подобно, разликата между Q8 и А6 с един и същи двигател, в зависимост от скоростта е от 1.5л/100 нагоре. Ако избухваш по 35-40 хиляди на година си става сериозна сметката. Освен всичко това, Q8 е по-тромав и по-зле като стабилност.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами малко е спорно да ви кажа.при мен СУВ ми харчи по-малко.Имах Меган 3-та генерация 1,6 110 к.с и ми харчеше малко над 7/100 средно. Сега имам Каджар 130 к.с и ми харчи 6,5/100 средно.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Проучването според мен е вярно. Има обаче някой неща, които може да не са така. Ако караш в Германия и предимно на аутобан с максимална скорост ще се сблъскаш с това, че челното съпротивление няма начин да не ти качи разхода. Ако караш в Англия, както е проучването няма как разходите да имат съществени разлики. Моите лични впечатления са, че при една ис съща мощност СУВ харчи около 0,5-1/100 повече от кола с подобни размери и тегло, което според мен е минимално и то при условие, че СУВ е 4х4.
  • #4
    Георги ( преди 5 години )
    Всичко зависи от скоростта. Тази статистика е за каране основно в градска среда
  • #3
    Цеко ( преди 5 години )
    не съм убеден в информацията, бензинов кросоувър нисък клас според мен дава 2-3 литра преразход, което е повече от ~10
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    за успокоение на кифльоците ли е? "- няма да съ притисняааш, ни си съ приибала ногу с тоз суф.. " важното е да си модерна
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    не знам какво проучване са направили, *** знам че ако си отвориш прозорците до долу на магистралата може да си качиш разхода спокойно с 1 литър и повече. Така че сечението на тухла четворка не може да се отразява минимално там. Единствено ако се кара градско може би не е голяма разликата...
fallback
Последни