fallback

Колко повече харчат кросоувърите от другите автомобили

Проучване във Великобритания показа, че разликите са минимални

Интересно проучване бе проведено от британски анализатори. То показа, че кросоувърите и всъдеходите не харчат чак толкова повече гориво от съизмеримите им "колеги" - седани, хечбеци, миниванове или комбита.

Наличието на задвижване на четирите колела, по-голямото собствено тегло и голямата площ на напречното сечение, което увеличава съпротивлението на насрещния въздушен поток, води до незначителен преразход на гориво. Анализът е взел предвид средният годишен пробег и разход на гориво на кросоувърите и автомобилите с друг тип каросерия, но от същия клас.

Според проучването средният годишен пробег на британците е 9700 мили (15 611 км). Така, собствениците на компактни кросоувъри, като Renault Captur и Audi Q2, харчат 1092 паунда годишно за гориво, което е със 130 паунда повече от собствениците на малки коли, като Ford Fiesta и Volkswagen Polo. Или 10,83 паунда повече на месец.

За зареждането на кросоувъри като BMW X1 и Volvo XC40 се харчат годишно 154 паунда повече от това, което дават собствениците на средноразмерни автомобили като Honda Civic и Volkswagen Golf, или по 12,83 паунда повече на месец. Средноразмерните кросоувъри като Peugeot 3008 и Kia Sportage излизат по-скъпо за "изхранване" със 199 паунда, или с 16,58 паунда на месец.

Собствениците на автомобили като Volvo XC90 и BMW X5 изразходват средно 1561 паунда за гориво годишно, което е с 409 паунда повече от това, което плащат водачите на коли като BMW 5-Series, или с 34,08 паунда повече на месец. Така че твърденията по адрес на кросоувърите, че са "много по-лакоми от останалите автомобили, меко казано, са необмислени.

fallback
  • #19
    zord ( преди 5 години )
    пак да си приказваме при скорост 130-140 на магистралата моята джипка пере със 13-14/100 при същата скорост с полото ми дава 8/100... хахахах малка разлика....
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    7 местен ван с 2 литра дизел - 140 к.с. и 6 степенна ръчна скоростна кутия5 местен МЛ с 3 литра дизел 163 к.с. 4х4 и автоматикВан-а ускорява по-бързо, вдига по-висока максимална скорост, събира повече хора и багаж и на магистрала със 120 км/ч харчи 5 и половина срещу десет за Мерцедеса. Спирачния път също е по-добър.Разбира се като кривнеш от асфалта и на 20-ия метър ван-а остава в тревата а Мерцедеса колкото и да не е оффроуд звяр спокойно издрапва на доста криви места.
  • #17
    баце ( преди 5 години )
    Друго е интересно в началото пише че 1092 паунда за малко сув-че а поло и фиеста със 130паунда по малко демек 962паунда на година за въшка. После пише че х5 харчи 1561 а 5-та серия с 409 по малко демек 1150. Та разликата между малък градски сандък и 5-та серия е около 190 паунда на година. Е дали си заслужава да се друсаш в малка бангия? Да има и данъци и подръжка но на годишна база да е 600 паунда демек по 50 паунда на месец отгоре за лимузина. Е не разбирам защо купуват малки въшки.
  • #16
    ио ( преди 5 години )
    Не съм сигурен. Караме един зад друг с кола в Д-сегмента дизел и мазда СХ-5, също дизел, на разстояние 230 км. с 90-100 км/ч. Е, маздата изхрачи с 3/100 повече. Ако това е малка разлика, баси!
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Забравили са да споменат за другите разходи - начална цена - по-висока при идентично оборудване - просто в сегмента на кросоувърите надценката е по-голяма, забравили са по-скъпа поддръжка / голям цолаж гуми, раздатки, заден диф и прочее благини /. Няма как една по-сложна кола да се поддържа с парите на по-простата. Плащаш си за това да караш жиб
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Разликата ще е много по сериозна - и със сигруност над 1.5литра, ако се кара извънградско повече. За града ще е минимална - то е ясно. СУВ са супер неадекватни за почти всякакви нормални условия - нестабилни, харчат и скъпа поддръжка - гуми и т.н.
  • #13
    до #13 ( преди 5 години )
    Ако живееш в планина - да. В града не си спомням последните 30-40 години да е имало случай да чакам снегорина, че да съм мобилен..
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Разликата е най-много 0,5-1 л. Говорим за коли с еднакви двигатели. Според мен не е много. Даже никак, като се има предвид, че СУВ е по-тежък, има по-голям просвет и система 4х4. Малко пп-високият разход според мен си заслужава спокойствието да си по-проходим при всякакви условия. Особено ценно е зимата, когато падне сняг, а снегорините още ги няма. При 20-30 см сняг си пердашиш със СУВа, а с леката кола чакаш да почистят пътя и чак тогава си мобилен. За извън пътя също СУВ е безценен.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Ама ти само дължината ли гледаш? Ами височината що не я гледаш? А нещо за тегло да си чувал? Така, че А8 е модела за сравнение а не А6.
  • #10
    Мистър Уейн ( преди 5 години )
    До 10Защото А6/А7 са много по-близки до пропорции отколкото А8, което е в съвсем отделна категория, късата версия на А8 е над 20 сантиметра по-дълга от Q8. Също защото имам реална база за сравнение между двете коли, които съм дал като пример. Но ако предпочиташ, по официални дании, разликата межу А6 и А8 със същият двигател е 0.1л/100, което означава най-много в реални условия половин литър отгоре. Това отново прави минимум литър по-малко отколкото Q8 за кола, която е един клас отгоре.
fallback
Последни