Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи - II част (ГАЛЕРИЯ):
Bugatti Veyron (2005)
Още една рожба на маниака Фердинанд Пиех, който нарежда на инженерите си да разработят "абсолютната" спортна кола, развиваща поне 1000 конски сили. Мнозина дори се съмняват, че подобно нещо е физически възможно. Работата отнема седем години; дори и днес, 14 години по-късно, Veyron е технологично по-напредничав от повечето си конкуренти. Задвижва се от 8-литров W16 мотор с 4 турбини и с охладителна система с 10 радиатора, каквато светът дотогава не е виждал. Версията Super Sport чупи световния рекорд за скорост, развивайки 431 км/ч.
Veyron е кръстена на Пиер Вейрон, победителя в 24-те часа на Льо Ман през 1939, а дизайнът е дело на словака Йозеф Кабан, днес главен дизайнер на Rolls-Royce.
Още една рожба на маниака Фердинанд Пиех, който нарежда на инженерите си да разработят "абсолютната" спортна кола, развиваща поне 1000 конски сили. Мнозина дори се съмняват, че подобно нещо е физически възможно. Работата отнема седем години; дори и днес, 14 години по-късно, Veyron е технологично по-напредничав от повечето си конкуренти. Задвижва се от 8-литров W16 мотор с 4 турбини и с охладителна система с 10 радиатора, каквато светът дотогава не е виждал. Версията Super Sport чупи световния рекорд за скорост, развивайки 431 км/ч.
Veyron е кръстена на Пиер Вейрон, победителя в 24-те часа на Льо Ман през 1939, а дизайнът е дело на словака Йозеф Кабан, днес главен дизайнер на Rolls-Royce.