Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи - II част (ГАЛЕРИЯ):
Pagani Zonda F (2005)
Роденият в Аржентина Орацио Пагани работи дълги години като инженер за Renault и Lamborghini, преди да създаде своя собствена компания за суперавтомобили през 1992. Пагани е прочут перфекционист и работата по първия модел отнема цели седем години. Но когато най-после Zonda е показана пред публика през 1999, ефектът е сензационен. А през 2005 се появява най-прославената версия на модела - Zonda F, кръстена в чест на Хуан Мануел Фанджо. Задвижвана от същия 7.3-литров V12 от AMG, тя обаче развива цели 602 конски сили благодарение на ред подобрения. Произведена в лимитирана серия от 25 бройки, Zonda F днес е мечта за колекционерите.
Роденият в Аржентина Орацио Пагани работи дълги години като инженер за Renault и Lamborghini, преди да създаде своя собствена компания за суперавтомобили през 1992. Пагани е прочут перфекционист и работата по първия модел отнема цели седем години. Но когато най-после Zonda е показана пред публика през 1999, ефектът е сензационен. А през 2005 се появява най-прославената версия на модела - Zonda F, кръстена в чест на Хуан Мануел Фанджо. Задвижвана от същия 7.3-литров V12 от AMG, тя обаче развива цели 602 конски сили благодарение на ред подобрения. Произведена в лимитирана серия от 25 бройки, Zonda F днес е мечта за колекционерите.