IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Една автомобилна сделка, която ще промени индустрията

Renault и Nissan ще спечелят от евентуалното си сливане заради силната конкуренция и електромобилите

Една автомобилна сделка, която ще промени индустрията

Едно евентуално сливане на дългогодишните партньори Nissan и Renault може да създаде доминация в автомобилния сектор в световен мащаб на 3 основни играча, като конкуренцията ще бъде ожесточена, пише Bloomberg.

Френската и японската автомобилна компания заедно с третият партньор в алианса Mitsubishi произвеждат съвместно 10.8 млн. превозни средства на година, което е два пъти повече от глобалните доставки на американския конкурент Ford. Ако бъде сключена сделка за сливане между Renault и Nissan, новата компания ще бъде втората по големина в света. На първо място ще остане германският автопроизводител Volkswagen, а трета позиция ще заема японската компания Toyota.

Президентът на Renault - Жан-Доминик Сенар, който заема поста от януари на мястото на арестувания Карлос Гон, възроди идеята за сливането на двете компании, твърдят запознати с преговорите, пожелали да запазят анонимност.

Nissan и японското правителство спъват усилията на Renault за задвижване на преговорите за сливане, пише Financial Times. Отношенията между партньорите са обтегнати заради ареста на Гон в Япония.

„За масовите производители размерът е всичко. Трите страни искат да продължат сътрудничеството си. Но всичко трябва да се преразгледа наново след ареста на Гон“, обяснява анализаторът в базираната във Франкфурт финансова компания Bankhaus Metzler - Юрген Пипер.

Какво точно е предложението на французите, как ще се променят отношенията между Renault и Nissan и какви са рисковете от евентуалното сливане - вижте в Investor.bg.

 

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Снимката горе е ... ( преди 4 месеца )
    показателна! От една страна доказана, голяма фирма а от друга миниатюрна ...фичка!
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До №3 Та към днешна дата, ако трябва да се гледат реално нещата и се стигне до нещо конкретно според пазарен дял то Нисан трябва да притежават 2/3 от евентуалното общо дружество, а Рено 1/3. Ако Рендаците не са доволни на това да пущат акциите на Нисан на борсата, а не да ги държат и да се мъчат да вадят дивиденти от тях, защото не могат. Не са в силна позиция. Те обаче много добре знаят, че Нисан, ако не ги носи на раменете си ще са в небитието и сега се мъчат да изкярят колкото може повече.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До №3 Преди да влязат в съюз продаваха 2 пъти повече, а сега 3. Нещо неясно?! Това, какво е било преди не е толкова важно и не е на дневен ред. През годините Рендетата са си избили многократно пвложените пари в акции на нисан. Така, че може да се каже, че са квит, макар да не са, защото дефакто Рено съществува благодарение на Нисан и на френската държава. И това ли не ти е ясно?! Нещата в бизнеса се гледат към днешна дата, а не какво е било преди. В момента Рено са зле, а Нисан са много по-добр ...
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До №2 Ти НЕнормален ли си или се правиш? Нисан не са имали претенции бе увреден от каране на Ренде! Рендетата почнаха да имат претенции и да искат да погълнат Нисан. Проследи хронологията и ще видиш. Нисан не са имали никакви претенции, нито са правели някакви конфликти, макар да е имало многократно причина да го направят. Френското правителство, бабое.беца Макарон направиха всичко, ако не си запознат. Просто искаха да си присвоят златната кокошка Нисан, която да им снася златни яйца. Това е!
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 4 месеца )
    Равни дялове между гиганта Нисан и джуджето рено!? Това само жабарски глави могат да го измислят и повярват!
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До №1 Отделно,че Нисан произвежда и продава 3 пъти повече от Рено. Това кога - преди да влязат в съюз или след това. Хайде да не казваме къде щяха да са Нисан ако не бяха Рено. Там където са сега Понтиак нали?
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Защо Нисан си траеше толкова години, а сега като се видяха малко в пари се правят на силни? То е ясно, че в момента всиччко е политика и си извиват ръцете взаимно. Иначе досега да са се развели. Но разделят ли се, Нисан отива в историята (поне в Европа).
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пълни простотии. Французите много се натискат за това сливане,защото държавата им има дял,както ще има дълга в новата компания и ще имат право на глас при вземането на решения както е било до сега. Нисан от години искат Франция да се оттегли от компанията,но това е златната кокошка за франсетата и не искат и се дърпат много яко.Защо?Защото им трябват пари да хранят емигрантите.На японците естествено не им харесва тази политика.Отделно,че Нисан произвежда и продава 3 пъти повече от Рено.