Едно евентуално сливане на дългогодишните партньори Nissan и Renault може да създаде доминация в автомобилния сектор в световен мащаб на 3 основни играча, като конкуренцията ще бъде ожесточена, пише Bloomberg.
Френската и японската автомобилна компания заедно с третият партньор в алианса Mitsubishi произвеждат съвместно 10.8 млн. превозни средства на година, което е два пъти повече от глобалните доставки на американския конкурент Ford. Ако бъде сключена сделка за сливане между Renault и Nissan, новата компания ще бъде втората по големина в света. На първо място ще остане германският автопроизводител Volkswagen, а трета позиция ще заема японската компания Toyota.
Президентът на Renault - Жан-Доминик Сенар, който заема поста от януари на мястото на арестувания Карлос Гон, възроди идеята за сливането на двете компании, твърдят запознати с преговорите, пожелали да запазят анонимност.
Nissan и японското правителство спъват усилията на Renault за задвижване на преговорите за сливане, пише Financial Times. Отношенията между партньорите са обтегнати заради ареста на Гон в Япония.
„За масовите производители размерът е всичко. Трите страни искат да продължат сътрудничеството си. Но всичко трябва да се преразгледа наново след ареста на Гон“, обяснява анализаторът в базираната във Франкфурт финансова компания Bankhaus Metzler - Юрген Пипер.
Какво точно е предложението на французите, как ще се променят отношенията между Renault и Nissan и какви са рисковете от евентуалното сливане - вижте в Investor.bg.


0