Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Bentley 4½ Litre “Blower” (1929)
С баснословно тежкия си 4-цилиндров двигател с обем 4.4 литра, това Bentley е с половин тон над конкурентите си по трасетата – което не му пречи да спечели „24-те часа на Льо Ман“. Версията Blower добавя суперчарджър и качва мощността до 175 конски сили (главният конструктор У. Бентли обаче категорично забранил двигателят да се модифицира, затова суперчарджърът е монтиран пред решетката). Колата с лекота поддържа 160 км/ч – въпросът е само дали и вие можете да ги поддържате, защото при тази скорост разходът е 102 литра на 100 км. Рок-легендата Брайън Джонсън от АС-DC притежава Blower.
С баснословно тежкия си 4-цилиндров двигател с обем 4.4 литра, това Bentley е с половин тон над конкурентите си по трасетата – което не му пречи да спечели „24-те часа на Льо Ман“. Версията Blower добавя суперчарджър и качва мощността до 175 конски сили (главният конструктор У. Бентли обаче категорично забранил двигателят да се модифицира, затова суперчарджърът е монтиран пред решетката). Колата с лекота поддържа 160 км/ч – въпросът е само дали и вие можете да ги поддържате, защото при тази скорост разходът е 102 литра на 100 км. Рок-легендата Брайън Джонсън от АС-DC притежава Blower.
Във II част на най-великите суперавтомобили: от скандала между Енцо Ферари и Хенри Форд до фиксидеята на Фердинанд Пиех


0