Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes-Benz CLK GTR (1998)
През 1997 Mercedes се записва за участие в световния GT шампионат – но заради правилника на FIA трябва да гарантира, че състезателните му машини ще имат и цивилни, предлагани на пазара версии. Така се ражда CLK GTR, вписан официално в „Рекордите на Гинес“ като най-скъпия сериен автомобил в света, с цена 1 547 620 долара. За тези пари не получавате кой знае какъв комфорт – към оголената състезателна машина Mercedes прибавя само кожен салон и прост климатик. Но получавате доста скорост: двигателят е доработен от Ilmor и вече дава 612 конски сили, 3.8 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 344 км/ч. Произведени са само 25 екземпляра.
През 1997 Mercedes се записва за участие в световния GT шампионат – но заради правилника на FIA трябва да гарантира, че състезателните му машини ще имат и цивилни, предлагани на пазара версии. Така се ражда CLK GTR, вписан официално в „Рекордите на Гинес“ като най-скъпия сериен автомобил в света, с цена 1 547 620 долара. За тези пари не получавате кой знае какъв комфорт – към оголената състезателна машина Mercedes прибавя само кожен салон и прост климатик. Но получавате доста скорост: двигателят е доработен от Ilmor и вече дава 612 конски сили, 3.8 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 344 км/ч. Произведени са само 25 екземпляра.
Във II част на най-великите суперавтомобили: от скандала между Енцо Ферари и Хенри Форд до фиксидеята на Фердинанд Пиех


0