Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Lamborghini Miura (1966)
При дебюта си в Женева Miura е представена като най-бързата серийна кола в света – безскрупулна измама, защото на инженерите не им е останало време да проверят дали моторът ще пасне на новия дизайн на Марчело Гандини, и затова на автосалона вместо двигател под заключения капак има чакъл.
В готовата кола се монтира 3.9-литров V12 с 350 коня, способен да развива 280 км/ч.
При дебюта си в Женева Miura е представена като най-бързата серийна кола в света – безскрупулна измама, защото на инженерите не им е останало време да проверят дали моторът ще пасне на новия дизайн на Марчело Гандини, и затова на автосалона вместо двигател под заключения капак има чакъл.
В готовата кола се монтира 3.9-литров V12 с 350 коня, способен да развива 280 км/ч.
Във II част на най-великите суперавтомобили: от скандала между Енцо Ферари и Хенри Форд до фиксидеята на Фердинанд Пиех