Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Alfa Romeo 33 Stradale (1967)
Тази „улична“ версия на състезателната Tipo 33, дело на митичния дизайнер Франко Скалионе, днес е смятана от мнозина за най-красивата кола в историята. Задвижва се от двулитров V8 с 250 конски сили максимална мощност. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема смайващите за онази епоха 5.8 секунди – обяснимо, защото колата тежи едва 700 килограма. Произведени са само 18 бройки, днес цената им започва от около 10 милиона евро.
Тази „улична“ версия на състезателната Tipo 33, дело на митичния дизайнер Франко Скалионе, днес е смятана от мнозина за най-красивата кола в историята. Задвижва се от двулитров V8 с 250 конски сили максимална мощност. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема смайващите за онази епоха 5.8 секунди – обяснимо, защото колата тежи едва 700 килограма. Произведени са само 18 бройки, днес цената им започва от около 10 милиона евро.
Във II част на най-великите суперавтомобили: от скандала между Енцо Ферари и Хенри Форд до фиксидеята на Фердинанд Пиех