Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Jaguar XKSS (1957)
Това е „цивилна“ версия на легендарния D-Type, победителя в „24-те часа на Льо Ман“ през 1955. С 3.4-литров редови шестак, 250 конски сили и едва 921 кг общо тегло, това е една от най-бързите машини в света по онова време. Произведени са едва 25 бройки, от които 9 изгарят в злополучен пожар във фабриката в Браунс лейн. Кинозвездата Стив Маккуин купува една от оцелелите 16.
Това е „цивилна“ версия на легендарния D-Type, победителя в „24-те часа на Льо Ман“ през 1955. С 3.4-литров редови шестак, 250 конски сили и едва 921 кг общо тегло, това е една от най-бързите машини в света по онова време. Произведени са едва 25 бройки, от които 9 изгарят в злополучен пожар във фабриката в Браунс лейн. Кинозвездата Стив Маккуин купува една от оцелелите 16.
Във II част на най-великите суперавтомобили: от скандала между Енцо Ферари и Хенри Форд до фиксидеята на Фердинанд Пиех