Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes-Benz 540 K (1936)
Произведена в едва 401 бройки между 1936 и 1940, това е най-бързата серийна германска кола дотогава. Задвижвана е от 8-цилиндров мотор с обем 5.4 литра и със суперчарджър Roots, който увеличава мощността до 180 конски сили – приличен показател дори днес, а в онези години направо невероятен. Най-прочутият екземпляр бил създаден по лична поръчка на Херман Гьоринг.
Произведена в едва 401 бройки между 1936 и 1940, това е най-бързата серийна германска кола дотогава. Задвижвана е от 8-цилиндров мотор с обем 5.4 литра и със суперчарджър Roots, който увеличава мощността до 180 конски сили – приличен показател дори днес, а в онези години направо невероятен. Най-прочутият екземпляр бил създаден по лична поръчка на Херман Гьоринг.
Във II част на най-великите суперавтомобили: от скандала между Енцо Ферари и Хенри Форд до фиксидеята на Фердинанд Пиех