Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи в историята - I част (ГАЛЕРИЯ):
Lamborghini Diablo (1990)
През 80-те Lamborghini, тогава собственост на швейцарските братя Мимран, започва да работи по наследника на Countach. Дизайнът е възложен на гениалния Марчело Гандини. Но после компанията е продадена на Chrysler, американците решават, че дизайнът на Гандини е твърде агресивен, и възлагат на свои хора в Детройт да го „смекчат“. Гандини е толкова възмутен, че после дава оригиналния си проект за създаването на Cizeta-Moroder V16T.
Иначе Diablo е първата кола на марката, развиваща над 320 км/ч. Задвижва се от 5.7-литров V12 с комютърно контролирано многоточково впръскване. Максималната мощност е 492 конски сили. Това е и една от първите покупки на Джим Кери и Джеф Даниълс в „От глупав по-глупав“.
През 80-те Lamborghini, тогава собственост на швейцарските братя Мимран, започва да работи по наследника на Countach. Дизайнът е възложен на гениалния Марчело Гандини. Но после компанията е продадена на Chrysler, американците решават, че дизайнът на Гандини е твърде агресивен, и възлагат на свои хора в Детройт да го „смекчат“. Гандини е толкова възмутен, че после дава оригиналния си проект за създаването на Cizeta-Moroder V16T.
Иначе Diablo е първата кола на марката, развиваща над 320 км/ч. Задвижва се от 5.7-литров V12 с комютърно контролирано многоточково впръскване. Максималната мощност е 492 конски сили. Това е и една от първите покупки на Джим Кери и Джеф Даниълс в „От глупав по-глупав“.
Във II част на най-великите суперавтомобили: от скандала между Енцо Ферари и Хенри Форд до фиксидеята на Фердинанд Пиех


0