IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо Tesla не трябва да се зарежда на 100%

Отговор на въпроса дава самият Илон Мъск

Защо Tesla не трябва да се зарежда на 100%

При шофирането на електрически автомобил всичко се свежда до ефективността. Важно е не само човек да се грижи за околната среда и предварително да обмисли маршрута си, но и, например да се откаже от 100% зареждане на батерията. Готови ли сте за съветите за експлоатацията на Tesla от самия Илон Мъск?

При поредния си диалог в социалната мрежа Twitter изпълнителният директор на американския автомобилен производител споделя интересна информация в отговор на въпрос на собственика на Tesla Model 3. Според Мъск, електрическите автомобили на компанията не трябва да се зареждат на повече от 95%. В този случай в батерията ще има място за енергията, която се акумулира при спиране. Звучи доста енергийно ефективно.

Tesla Model 3

Това означава, че при зареждането на батерията на максимум, собственикът губите предимството от натрупването на енергията при спиране. Оказва се, че системата за рекуперация на енергията работи напразно, а това е доста неефективно.

Всъщност, тази система в съвременните електрически превозни средства рядко може да осигури повече от 1% от общия пробег на автомобила. Може би, ако човек не зарежда батерията на Tesla на 100%, може да удължи живота й. Във всеки случай, това ще донесе положителен опит при шофирането на автомобила.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    strikercho ( преди 7 месеца )
    Панелният таласъм тинтири пак се из-ак-а, понеже очевидно друго не може да прави. А чичо Илон си движи нещата здраво напред!:) Важното е Хаудито на 18 години да е заредено с газчица пред блока в Обеля-2, хахахахах! Е...ах те в разбирача, Джониии!
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    той автомобила не стои на място и трупа енергия от спиране и инерция а се движи при което изразходва повече от колкото акумулира.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Шоо ( преди 7 месеца )
    А вземете ги направете тия коли и батерии както трябва, пък след 10г. ще почнем да си ги купуваме. До тогава не ни правете на балъци...
  • #3
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Ахахаха значи да не я зареждаме на повече от 80% щото ще изпържим батерията, сега да не я зареждаме на повече от 90 щото нам какво после кво ще измисли друсалника? И кво от лъжливо 500 км пробег за най-скъпите кочаци като не заредиш и батерията я минеш 300 км я не, поне да предлагат едно платно светена кръст да се молиш господа за попътен вятър, че да стигнеш дето си тръгнал - е нема такава идиотия като ватманската баце!
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    При колите това вече е направено. Това, което виждаш като 0-100 всъщност е 20-80%. Тесла при няколко бедствия вече отклюва пълния капацитет на собствениците в района, за да могат да се евакуират.
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Литиево йонната батерия най-добре да се държи между 20 и 90% за най-дълъг живот. Поне при телефоните е така. Има добър шанс и при колите да е така